جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۳۶
کد خبر: ۷۵۶۴۵
|
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۰
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم امضای تفاهم‌نامه محیط زیست
رئیس سازمان محفاظت محیط زیست گفت: دانش‌آموزان چون نگران آینده خود و کشورشان هستند بیشتر به محیط زیست اعتقاد دارند.
به گزارش شهر، مراسم امضای تفاهم‌نامه رسمی فی‌مابین سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت آموزش و پرورش با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت و اسفندیار چهاربند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران امروز در دبیرستان دخترانه هاجر منطقه هفت برگزار شد.

معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سخنانی اظهار داشت: از وزیر آموزش و پرورش تشکر می‌کنم که این امکان را فراهم کردند و فکر می‌کنم گام آغازین خوبی باشد.

وی ادامه داد: در گذشته حرکت‌های خوبی شده است ولی این قدم مهمی است که در دولت تدبیر و امید برداشته می‌شود؛ هم‌افزایی خوبی این فعالیت خواهد داشت و معادله برد برد به همین ترتیب است.

ابتکار ادامه داد: روحیه مسئولیت‌شناسی، قدرشناسی از مواهب خداوندی ،‌افزایش سطح علمی دانش‌آموزان، توجه به مسائل علمی روز، آموختن از تجربه بشری و اینکه فرزندانمان یاد بگیرند خطاهای گذشته را تکرار نکنند و شادابی جسمی و معنوی داشته باشند از ثمرات این حرکت است.

وی به نقش دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان در حفظ محیط زیست و تذکر دادن به مسئولان نقش کلیدی دارند و کودکان و جوانان مطالب زیاد و تذکرات فراوانی به ما مسئولان دارند.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به دیدار خود از استان‌های گیلان و مازندران اشاره کرد و افزود: این استان‌ها از زباله‌ رنج می‌برند و یا در الگوی مصرف آب با مشکل مواجه‌ایم و دانش‌آموزان چون نگران آینده خود و کشورشان هستند به محیط زیست بیشتر اعتقاد دارند.

وی با بیان نقش مؤثر دانش‌آموزان در پیشرفت کشور افزود: جریان دانش‌آموزی می‌تواند به ما کمک کند تا مسیر پیشرفت را بهتر طی کنیم و این تفاهم‌نامه گام آغازین در معادله برد برد و موفقیت در هر دو عرصه و پیشرفت جامعه اسلامی است.

نظر شما