جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۲۵
کد خبر: ۷۶۰۹۰
|
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱
اکران پنج فیلم برتر جشنواره فجر در نوروز امسال، فرصت مناسبی برای هنردوستان و اهالی فرهنگ ایجاد کرده است تا ضمن مشاهده فیلم های متنوع، یک روز از تعطیلات نوروزی خود را به گشت و گذار در پردیس های سینمایی تهران بپردازند.
به گزارش شهر، اکران نوروزی فیلم ها پیش از این و به طور معمول با حاشیه ها و حرف و حدیث هایی همراه بود؛ اما امسال پنج فیلم برتر جشنواره ی فجر، اکران نوروزی خود را با شعار زیبای «رقابت در عین رفاقت» آغاز کردند.
 
از میان فیلم های شرکت کننده در سی و دومین جشنواره ی فیلم فجر پنج فیلم «چ»، «معراجی ها»، «طبقه  حساس»، «خط ویژه» و «با دیگران» به نمایش نوروزی درآمده اند.
 
بعضی سینما را فقط با عنوان خنده و تماشای فیلم های طنز می شناسند. این عده امسال عید به هیچ وجه نگران نباشند؛ فیلم «طبقه حساس» در سینماها انتظار آنها را می کشد.
 
طبقه حساس به کارگردانی «کمال تبریزی» و بازی «رضا عطاران» به عنوان نقش اول در دسته ی فیلم های طنز، توانسته است تا رتبه ی یکی از پرفروش ترین فیلم های نوروزی را به خود اختصاص دهد.
 
این فیلم روایت مردی که بعد از مرگ همسرش، او را در یک قبر دو طبقه دفن می کند اما پس از مدتی که سر مزار می رود، متوجه می شود مردی غریبه در طبقه دوم دفن شده است.
 
فیلمنامه نویس طبقه  حساس نیز «پیمان قاسم خانی» است.
 
کارگردانان سینمای دفاع مقدس هم امسال سنگ تمام گذاشتند و یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس را در نوروز 93 گرامی داشتند. پس طرفداران فیلم های دفاع مقدس هم نوروز امسال، رفتن به سینما را فراموش نکنند.
 
فیلم های «چ» و «معراجی ها» با دریافت جایزه های متعدد جشنواره ی فجر، به طور حتم ارزش وقت گذاشتن در یک بعد از ظهر بهاری در روزهای تعطیل نوروز را دارند.
 
«چ» به کارگردانی کارگردان نام آشنای سینمای دفاع مقدس «ابراهیم حاتمی کیا» نیز قسمتی از زندگی شهید «مصطفی چمران» را به تصویر می کشد. این فیلم رخدادهای جنگ تحمیلی در منطقه ی پاوه را روایت می کند.
 
«معراجی ها» هم به کارگردانی «مسعود ده نمکی» از جوانانی روایت می کند که در جریان خاکسپاری تعدادی از شهدای گمنام در دانشگاه شان دچار تحول می شوند.
 
بر اساس داستان این فیلم قرار است تعدادی از شهدای گمنام تفحص شده در یکی از دانشگاه ها دفن شوند اما گروهی از دانشجویان با تحریک «استاد گنجی» اقدام به آشوب و جنجال در دانشگاه می کنند. همین آغاز قصه یی می شود که گروه دانشجویان مجبور به سفری ناخواسته می شوند.
 
«با دیگران» نیز به کارگردانی «ناصر ضمیری» از دیگر فیلم های روی پرده ی سینماها است. این فیلم داستان زنی به نام «آرزو» است که امید خود را به داشتن فرزند از دست داده است و زندگی مشترک او با «امیر حسین» در شرایط بحرانی قرار دارد. طاهره دوست و همکار او با اقدامی فداکارانه مسیر تازه یی را در برابر این زوج جوان قرار می دهد. آزادی «یعقوب» شوهر سابق «طاهره» از زندان روابط زندگی امیرحسین، آرزو و طاهره را پیچیده می کند.
 
دیگر فیلم برگزیده برای نمایش در روزهای نوروز فیلم «خط ویژه» به کارگردانی «مصطفی کیایی» است.
 
این فیلم از آنجا که به بیان برخی از مشکل های قشر جوان در جامعه ی امروزی پرداخته است، تا حدی جوان پسندانه است.
 
موضوع خط ویژه مربوط به دو گروه جوان می شود که به دلیل اتفاقی، ماجرای زندگی آنها در هم گره می خورد. این فیلم از روند تند و هیجانی برخوردار است و می تواند جامعه ی جوان را با خود همراه کند.
 
فیلم های معرفی شده در بسیاری از سینماهای تهران بر روی پرده قرار گرفته اند اما برخی از سینماهایی که مجهز به چند سالن نمایش هستند، امکان انتخاب برای تماشاگران را آسان کرده است و حتی پس از مراجعه به سالن سینما می توان فیلم مورد علاقه را به تناسب زمان نمایش انتخاب کرد.
 
پردیس های سینمایی تهران هم که این روزها کار را ساده تر کرده است. با مراجعه به هر یک از پردیس های سطح شهر می توانید هم غذا بخورید، هم فیلم ببینید، هم خرید کنید و خلاصه اینکه یک روزتان را با تفریحی با رنگ و بوی فرهنگی پر کنید.
 
پردیس سینمایی «ملت» در کنار پارک ملت و ابتدای بزرگراه «نیایش» واقع شده است. اگر آن طرف ها راهتان افتاده باشد، به طور حتم ساختمان غول پیکر شیشه یی توجه شما را به خود جلب کرده است. این ساختمان بزرگ همان پردیس سینمایی ملت است که با گالری ها، سالن های نمایش، اینترنت پر سرعت، فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، بوفه و غذای سریع این روزها پاتوق خیلی از هنردوستان است.
 
سینمای «آزادی» که در خیابان شهید بهشتی واقع شده است، به عنوان یکی از سینماهای مطرح تهران، هر پنج فیلم نوروزی را به اکران درآورده است.
 
اگر این سینما را برای دیدن فیلم انتخاب کردید بدانید که قبل از ورود به سالن و لم دادن بر صندلی ها در هنگام تماشای فیلم، می توانید از اینترنت رایگان هم استفاده کنید.
 
این سینما همچنین مجهز به قهوه سرا است و علاقه مندان می توانند ساعاتی قبل یا بعد از تماشای فیلم را در این مکان سپری کنند.
 
پردیس سینمایی «سمرقند» در غرب تهران به همراه آمفی تئاتر و برنامه های فرهنگی هم یکی دیگر از مکان هایی است که فرهنگی ها و فیلم دوستان ساکن در حوالی غرب تهران می توانند اهالی خانواده را نیز با خود همراه کنند و از غرفه های فرهنگی و رستوران این پردیس استفاده کنند.
 
پردیس سینمایی «تماشا» هم کار را برای یافت آبادی ها و ساکنان میدان آزادی راحت کرده است. این مجتمع استوانه یی شکل با سالن های بزرگش فروشگاه هایی دارد که به شما اجازه نمی دهد تا بعد از تماشای فیلم مورد علاقه ی خود به راحتی از سالن خارج شوید.
 
پردیس های سینمایی «زندگی» در صادقیه، «رازی» در میدان رازی (گمرک)، «کیان» در بزرگراه نواب و «راگا» در شهرری هم دیگر فرصتی برای تهرانی ها باقی نگذاشته اند تا به بهانه ی کمبود امکانات و سینما از فیلم دیدن و پر کردن اوقات فراغت با کارهای فرهنگی شانه خالی کنند. پردیس های سینمایی در تمامی سطح شهر پراکنده شده اند و خیابان ها و بزرگراه های به نسبت خلوت تهران در روزهای نوروز هم راه را بر تنبل ها بسته و خانه نشینی را قدغن می کند.

منبع: ایرنا
نظر شما