پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۴۶
کد خبر: ۷۶۲۹۲
|
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶
استاندار سیستان و بلوچستان آزادی مرزبانان ربوده شده را تائید کرد.
به گزارش شهر، هاشمی ساعتی قبل در نشستی خبری که درباره اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها تشکیل شده بود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص آخرین وضع مرزبانان ربوده شده بدست گروهک تروریستی جیش العدل گفت : براساس فعالیت ها و اقدامات دستگاههای سیاسی امنیتی استان و دیپلماسی خارجی کشور هم اکنون 4 مرزبان از 5 مرزبان ربوده شده از چنگال گروهک تروریستی  آزاد و صحیح و سالم در آن سوی مرز تحویل گروههایی که به روش مردمی فعالیت می کنند شده است .

وی افزود : این افراد در صدد هستند تا درساعت های آینده در یکی از نقاط مرزی مشترک جمهوری اسلامی ایران با کشورهای پاکستان و افغانستان 4 مرزبان آزاده شده را تحویل مقامات استان سیستان و بلوچستان بدهند.

هاشمی همچنین با اشاره به اینکه مرزبانان آزاد شده هنوز در آن سوی مرز به سر می برند خبر آزادی آنان را همچنان غیر قابل انتشار دانست و گفت : بنده به عنوان رئیس شورای تامین سیستان و بلوچستان تا مادامی که مرزبانان ربوده شده  در داخل کشور در کنار من قرار نگیرند خبر آزادی آنان را تائید نمی کنم .

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین در رابطه با شهادت گروهبان یکم جمشید دانایی فر یکی از مرزبانان ربوده شده گفت : براساس اطلاعات واصله هنوز مشخص نیست که پیکر شهید دانایی فر به همراه 4 مرزبان آزاد شده تحویل نمایندگان مردمی شده است یا خیر؟.

هاشمی افزود: اگرچه برخی منابع خبر شهادت گروهبان یکم دانایی فر را اعلام کرده اند ولی ما همچنان به زنده بودن این مرزبان امیدواریم .
 
منبع: واحد مرکزی خبر
نظر شما