جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۱۲
کد خبر: ۷۶۴۲۹
|
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶
همزمان با ایام تعطیلات نوروزی پايگاه اسكان مسافران نوروزي شهرداری منطقه 20 مورد استقبال بيش از 4 هزار میهمان قرار گرفت.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 20، اصغر عطائی قائم مقام شهردار منطقه 20 با اشاره به ارائه خدمات اقامتي به مسافران نوروزي و پذیرایی از زوار حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در ایام نوروز 93 اظهار داشت: به منظور سهولت دسترسی به اماکن زیارتی، رفاهی و خدماتی 6 جایگاه سرپوشیده و مجهز برای اسکان موقت مسافران پیش بینی شد که 5 مورد آن ویژه فرهنگیان و ورزشگاه سلمان فارسی واقع در ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)  نیز پذیرای دیگر مسافران بود که این ورزشگاه پذیرش 4 هزار میهمان نوروزی را به ثبت رساند.
وی با تاكيد بر اینکه به منظور ارائه خدمات بهینه و شبانه روزی به میهمانان نوروزی، عوامل ستاد مدیریت بحران و امور شهری آماده باش بودند اظهار داشت: تمامی مراکز فرهنگی و ورزشی این منطقه نظیر مجموعه فرهنگی ورزشی ولیعصر(عج)، قمر بنی هاشم(ع)، ری شناسی و... به مسافران نوروزي و شهروندان خدمات فرهنگی و ورزشی ارائه کردند.
عطائی با اشاره به فعالیت پايگاه هاي راهنماي مسافران نوروزي با همكاري شهرياران جوان و اداره ميراث فرهنگي شهرري در سطح منطقه گفت: ميدان نماز، ميدان هادي ساعي،  ميدان حرم حضرت عبدالعظيم(ع)، ضلع جنوب و شرق حرم حضرت عبدالعظيم(ع) و ورزشگاه سلمان فارسي محل برپايي ايستگاه هاي راهنمايي مسافران نوروزي بود.
وي  ضمن بيان اينكه اين ايستگاه ها  با هدف ارائه خدمات ويژه به مسافران و ميهمانان نوروزي شهر و آشنايي با آثار تاريخي و مذهبي شهرري برپا شد افزود: در اين پايگاه ها كتابچه «ري در آينه تاريخ» و بروشور آثار تاريخي ري- نشريات مرتبط با نوروز – نقشه مكانهاي اسكان مسافران نوروزي – بروشور هاي تورهاي گردشگري در ري و بسته هاي فرهنگي شامل نقشه مكانهاي گردشگري شهر تهران، بليط تخفيف سينما و تهران كارت بين بيش از 25 هزار مسافر توزيع شد.
قائم مقام شهردار منطقه 20 ميزان استفاده كنندگان از تورهای رايگان ری گردی نسبت به نوروز سال گذشته را 15درصد اعلام و خاطرنشان كرد: روزانه 5 دستگاه اتوبوس با ظرفيت 200 نفر  و مجموعاً 2400 نفر بازديدكننده از آثار تاريخي و مذهبي ري بازديد كردند.
وي همچنين به آماده سازي بوستانها براي  خدمات رساني بهتر به شهروندان و مسافران پرداخت و افزود: كليه خدمات رفاهي از قبيل آلاچيق ها ، مكانهاي پارك خودرو ، امكانات بهداشتي جهت استراحت زائرين و مسافران در بوستانها در نظر گرفته شد.

نظر شما