دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۰۴
کد خبر: ۷۶۴۶۱
|
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱
شهردار منطقه 10 از اجرای طرح مدیریت کنترل تلفیقی آفات گیاهان" IPM" با هدف کاهش مصرف سموم شیمیایی و حفظ محیط زیست برای نخستین بار در بین مناطق 22 گانه شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 10، فرامرز عظیمی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: امروزه به منظور داشتن محیطی سالم و عاری از باقی مانده سموم شیمیایی استفاده از روش های مدیریت تلفیقی مبارزه با آفات تنها راهکار توصیه شده توسط متخصصان می باشد و مبارزه بیولوژیک با آفات گامی موثر در تحقق این امر است.

وی به روش های اجرای این نوع مبارزه با آفات اشاره کرد و گفت: یکی از روش های مفید و کاربردی با استفاده از مواد و تجهیزات بیولوژیک و غیر شیمیایی در امر مبارزه با آفات فضای سبز استفاده از تله های چسبدار رنگی و بی رنگی می باشد که با در نظر گرفتن کارایی بالا می تواند راهگشای اصلی مبارزه بیولوژیک باشد.

عظیمی با بیان این که درختان منطقه به صورت ویژه تحت مدیریت مبارزه تلفیقی آفات یا IPM قرار خواهند گرفت و درحال حاضر هم اجرای این طرح از اواسط اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و در حال اجراست افزود: با توجه به زیان حاصل از استفاده مکرر سموم شیمیایی در سطح فضای سبز شهری و ضرورت به کارگیری راه کارهای غیر شیمیایی (زیستی) در مبارزه با آفات، کلینیک گیاه پزشکی معاونت امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 10 برای نخستین بار در بین مناطق 22 گانه شهرداری تهران اقدام به استفاده از تله های نوری، رول های زرد و کارت های زرد جاذب حشرات و ... برای دفع آفات نباتات نموده است.

عظیمی کارت های زرد را جزو پر کاربردترین مواد بیولوژیبک مصرفی در این بخش بر شمرد و افزود: در مورد نحوه عمل تله های زرد چسبدار باید گفت این تله ها با طول موج رنگی که ایجاد می کنند می توانند حشره را به سمت خود جلب کرده و موجب چسبیدن آفت به سطح کارت ها شوند تله های نوری مورد استفاده در این طرح نیز با ایجاد طول موج های مشخص باعث جذب حشرات می شوند.

شهردار منطقه اظهار امیدواری کرد که با اجرای این طرح و استفاده از روش های فوق گام موثری در کاهش استفاده از سموم شیمیایی، حفظ محیط زیست و زیبایی درختان منطقه برداریم.

 

نظر شما