دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۰۷
کد خبر: ۷۶۵۹۳
|
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳
شهرداری تهران ساخت پارکینگ های مکانیزه محلی را در بافت فرسوده شهری آغاز کرده تا علاوه بر رفع مشکل پارکینگ در این محدوده ها، تمایل سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ساخت پارکینگ افزایش یابد.
به گزارش شهر، مجید پاکساز، مدیرکل شهرسازی و طرح های شهری تهران با بیان این مطلب گفت: پارکینگ های مکانیزه عمدتا با زمین های متعلق به شهرداری ساخته شده است اما این سیاستهای شهرداری تهران را به طور کامل پوشش نمی دهد چرا که طبق این سیاستها باید پارکینگ های مکانیزه و عمومی با مشارکت شهروندان تقویت شود.
وی با بیان اینکه یکی از سیاستهای شهرداری تشویق بخش خصوصی برای ساخت پارکینگ است، افزود: در طرح تفصیلی اهمیت ویژه ای به ساخت پارکینگ های عمومی داده شده و بنا بر بند یک مصوبه 436 کمیسیون ماده 5، مالکان املاک با متراژ یکهزار مترمربع و بیشتر می توانند در صورت اقدام به احداث پارکینگ های طبقاتی از تسهیلات این مصوبه بهره مند شوند .
وی اضافه کرد: با وجود ارائه تسهیلات برای ساخت پارکینگ مکانیزه ،به دلیل اینکه پیش از این ، این کار انجام نشده بود و برای بخش خصوصی توجیه اقتصادی نداشت مورد وثوق سرمایه گذاران قرار نگرفت. بنابراین پیشنهاد داده شد تا شهرداری از طریق سازمان نوسازی اقدام به ساخت تعدادی از پارکینگ های مکانیزه محلی کند تا مردم و سرمایه گذاران با طرح آشنا شده و به انجام آن تمایل نشان دهند.
پاکساز به ساخت پارکینگ مکانیزه در مناطق جنوبی شهر اشاره کرد و گفت: پیش بینی ما این است که پس از بهره برداری از این پارکینگ ها بخش خصوصی از این طرح استقبال کند و در آینده ای نزدیک شهر تهران به خصوص بافت فرسوده آن از معضل نبود پارکینگ رهایی یابند.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از سیاستهای شهرداری تهران ارائه تسهیلات به شهروندان است تا نیاز محلات برای پارکینگ برطرف شود، اظهار داشت: ساخت پارکینگ های مکانیزه در مناطق جنوبی بخشی از سیاستهای کلان شهرداری است که در حال پیگیری است اما باید توجه داشت که شهرداری در سایر حوزه ها نیز برنامه هایی دارد که به زودی به نتیجه می رسد.
نظر شما