يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۴۱
کد خبر: ۷۶۸۴۹
|
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶
مدیر اداره سلامت منطقه هفت از اجرای برنامه های متنوع به مناسبت هفته سلامت در این منطقه خبر داد.
 به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه هفت، شهرام عطار زاده با بیان این خبر، گفت: با توجه به تعویق افتادن "روز جهانی بهداشت"، اجرای برنامه های هفته سلامت و روز جهانی بهداشت با شعار "یک عمر سلامت با خودمراقبتی" از تاریخ یکم تا هفتم اردیبهشت ماه سال جاری در منطقه هفت برگزار می شود.

وی با اشاره جایگاه سلامت در تحقق توسعه پایدار، افزود: این هفته فرصت مناسبی است تا با بازنگری و نگاه مجدد به توانمندی ها، دستاورد ها و انتظارات موجود برای پاسخ گویی منطقی و شایسته به شهروندان و همچنین بازتوانی مضاعف در قالب یک برنامه منسجم و کلان، با همکاری سایر دستگاه های مسئول در مسیر تحقق سلامت شهروندان گام برداریم.

عطارزاده با تأکید بر مشارکت مردم و همراهی مجموعه نهاد های دولتی و غیردولتی در هفته سلامت، خاطرنشان کرد: با توجه به شعار سال جاری هفته سلامت با عنوان "یک عمر سلامت با خودمراقبتی"، اداره سلامت منطقه در راستای آگاه سازی شهروندان و ارائه آموزش های لازم به آنها و از همه مهم تر پیشگیری از بیماری های متنوع با خودمراقبتی، برنامه های متنوعی را اجرا می کند.

مدیر اداره سلامت منطقه در تشریح اقدامات و برنامه های این اداره در هفته سلامت، گفت: برپایی دهکده سلامت همراه با 25 غرفه با موضوعات معرفی اداره سلامت و کانون های ده گانه، NGO ها، ایمنی و بحران، آتش نشانی و ... و برگزاری برنامه های آموزشی متنوع در خانه های سلامت از برنامه های ویژه در هفته سلامت است.
وی در ادامه برگزاری تور های سلامت و مسابقات مختلف، نواختن زنگ سلامت در مدارس، عیادت از بیماران و بازدید از بیمارستان ها و مراکز درمانی، اجرای نمایش های میدانی، تقدیر از فعالان و منتخین عرصه سلامت و... را نیز از دیگر برنامه های اداره سلامت منطقه در هفته سلامت عنوان کرد.
عطار زاده همچنین از برگزاری همایش بزرگ منطقه ای "کنترل و پیشگیری از دیابت" در منطقه خبر داد و یادآور شد: این همایش بزرگ در تاریخ 7 اردیبهشت ماه در فرهنگسرای اندیشه برگزار می شود.
نظر شما