جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۱
کد خبر: ۷۶۸۹۳
|
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸
مرکز آموزش از آزمون های احراز صلاحیت مربیان در فرهنگسراها گزارش می دهد
اگر بهترین محتوای آموزشی به مربی ضعیفی سپرده شود، خروجی کار قطعا تاسف بار خواهد بود، اما با یک محتوای آموزشی متوسط در دستان یک مربی توانا می توان انتظار ارائه بهترین آموزش را داشت.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری ، این دیدگاه بسیاری از اساتید، فرهیختگان و کارشناسانی است که در حوزه آموزش فعال هستند، بنابراین توجه به صلاحیت علمی و تجربه ‏های آموزشی مربیان در هر شبکه آموزشی ضرورت دارد و در نظر گرفتن این موضوع در شبکه آموزشی سازمان با توجه به اهداف و رسالت آن از اهمیت دوچندانی برخوردار است؛ بویژه آنکه در سال های گذشته، برخی مربيان آموزشى به صورت مبهم، غيرمتمركز و بدون احراز صلاحيت جذب مراكز آموزشى مى شدند. بدین ترتیب همزمان با آغاز اجرای طرح تحول آموزش در سازمان، روند جذب مربیان و اساتید به طور جدی مورد توجه قرار گرفت و بهره گیری از اساتید و مربیان توانمند و کاربلد در فرآیندی علمی با دقت و وسواس دنبال شد.

مدیر جدید مرکز آموزش این روند را یکی از نکات قوت نظام جامع آموزش سازمان می داند و معتقد است: برآوردها نشان می دهد بيش از 80 درصد مراجعه کنندگان به منظور استفاده از خدمات آموزشي به خانه‏هاي فرهنگ و فرهنگسراها رجوع می کنند، در واقع بیشتر ارتباط مردم در مراکز سازمان فرهنگی هنری با مربیان آموزشی است، بنابراین این موضوع ضرورت توجه به این بخش را بهتر نشان می دهد و ضرورت دارد این فرآیند با جدیت و قوت بیشتری دنبال شود.

«سمانه سادات حسینی» با بیان این که بر اساس این فرآیند تمام مربیان فرهنگسراها و خانه های فرهنگ باید از چندین مرحله آزمون عمومی و تخصصی بگذرند تا صلاحیت آنها برای تدریس پایتخت احراز شود، ادامه می دهد: در این آزمون‏ها، صلاحیت ها و توانایی‏های متقاضیان توسط اساتید مجرب در هر گروه آزمایشی مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد تا در نهایت شاهد ارتقای خدمات ارائه شده در واحدهای آموزشی سازمان در مناطق 22گانه باشیم.

برگزاری آزمون های احراز صلاحیت مربیان

بر این اساس، از ابتدای نیمه دوم بهمن ماه تا ابتدای اسفندماه 92 نیز، 7 آزمون احراز صلاحیت متقاضیان تدریس در مراکز آموزشی فرهنگسراها و خانه های فرهنگ پایتخت به صورت مجزا برگزار شد. رئیس اداره مربیان مرکز آموزش با بیان این مطلب تصریح می کند: در این آزمون‏ها، 236 متقاضی تدریس در گروه های آموزشی قرآن، هنرهای سنتی و صناعی، هنرهای تجسمی، آموزش کودک، رایانه و آفرینش های خانگی شرکت داشته اند.

«محمد حسین صداقت فرد» با تاکید بر این که این آزمون ها در طول سال به طور مستمر برگزار می شود، ادامه می دهد: پس از برگزاری این آزمون ها و بررسی سوابق و مدارک متقاضیان، اسامی قبول شدگان از طریق سامانه یکپارچه نظام آموزشی (سینا) به مناطق اعلام خواهد شد و پذیرفته شدگان با دریافت «اعتبارنامه تدریس» می توانند در مراکز فرهنگی هنری پایتخت تدریس کنند.

تاکنون، 56 آزمون در زمینه احراز صلاحیت متقاضیان تدریس برگزار شده که از میان 5131 نفر متقاضی،2981 نفر موفق به دریافت اعتبارنامه تدریس شده اند.


نظر شما