جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۴۱
کد خبر: ۷۷۰۵۳
|
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸
دهكده سلامت منطقه 20 به مناسبت هفته سلامت از اول تا 7 اردیبهشت در ضلع غرب حرم حضرت عبدالعظيم حسني (ع) برپاست و به زائران و شهروندان خدمات پزشكي و مشاوره اي رايگان ارائه مي كند.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 20 در هفته سلامت ويژه برنامه هاي هفته سلامت در قالب دهكده سلامت با برگزاری رایگان مشاوره فردی پزشکی ، تغذیه ، مامایی ، روانشناسی ، شنوایی سنجی و چشم پزشکی و انجام رایگان تست قند خون و فشار خون اجرا مي شود.
در دهكده سلامت منطقه 20 غرفه هاي حمل و نقل و ترافيك، فضاي سبز، آتش نشاني ، ورزش، آسيبهاي اجتماعي، آموزش و مشاركتهاي شهروندي، بحران و تعدادي از سازمانهاي مردم نهاد به منظور ارائه خدمات مرتبط ،در مرکز ری شناسی واقع در ميدان مدرس بر پاست.
همچنين فضايي براي نمايش فيلمهاي سينمايي با موضوع سلامت  و كليپ هاي آموزشي براي شهروندان در نظر گرفته شده است كه در مدت اين هفته در دهكده سلامت نمايش داده مي شود.
شعار سال سازمان جهاني بهداشت « يك عمر سلامت با خودمراقبتي » است و به ترتيب روز اول به نام توانمندسازي نوجوانان و جوانان با خودمراقبتي، روز دوم عموم مردم ، نيازمند خود  مراقبتي، روز سوم خانواده ، خاستگاه خودمراقبتي، روز چهارم رسانه ها، مروجان خودمراقبتي، روز پنجم نهادها و پايگاه هاي مردمي، كانونهاي خودمراقبتي، روز ششم تيم سلامت ، مربيان خودمراقبتي و روز هفتم سياست گذاران و مديران اجرايي ،حاميان خود مراقبتي نامگذاري شده است.
گفتني است دهكده سلامت شهرداري منطقه 20 در بوستان مدرس – مركز ري شناسي داير شده است و از اول تا 7 ارديبهشت از ساعت 14 الی 19 ارائه خدمات خواهد داشت.

نظر شما