جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۱۴
کد خبر: ۷۷۴۹۸
|
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲
جبهه هنر انقلاب سربازانی چون دفاع مقدس می‌خواهد
نشست خبری سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت با تجلیل از خانواده شهدای واقعه طبس و تسخیر لانه جاسوسی برگزار شد که در این مراسم حامد زمانی خواننده انقلابی اشاره کرد این جشنواره فرش قرمز ندارد ولی به خوش قرمز شهدا پایبند است.
به گزارش  شهر، نشست خبری سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت با تقدیر از خانواده شهدای واقعه طبس و همچنین تسخیر لانه جاسوسی شامگاه دیشب 7 اردیبهشت‌ماه در محل لانه جاسوسی برگزار شد.
در ابتدای این نشست که با حضور محمد خزاعی دبیر جشنواره فیلم مقاومت، محمدرضا شرف الدین مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و همچنین جواد جباری مدیرعامل بنیاد روایت فتح برگزار شد از خانواده شهدای تسخیر لانه جاسوسی و واقعه طبس شامل مهدی رجب‌بیگی، عباس ورامینی، محمد منتظرالقائم و محسن وزوایی با ذکر صلوات تقدیر شد و پس از آن از دو قطعه «مرگ بر آمریکا» و «هم آواز طوفان» به آهنگسازی و خوانندگی حامد زمانی اجرای زنده شد.

حامد زمانی خواننده که به صورت پلی‌بک این دو قطعه را اجرا کرد در سخنانی گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه سال 93 را سال فرهنگ نامیده‌اند و همچنین اشاره‌هایی که به این مقوله داشتند، جشنواره فیلم مقاومت در راستای اهداف مطرح شده از سوی ایشان برگزار می‌شود و جا دارد از برگزارکنندگان این رویداد سینمایی به‌ویژه محمد خزاعی و تیم برگزار کننده این جشنواره مراتب تشکر را به جا آورم.

وی در ادامه افزود: محمد خزاعی به جای اینکه فرش قرمز پهن کند، قرمزی خون شهدا را سرلوحه فعالیت‌های فرهنگی خود قرار داد که برگزاری این جشنواره نیز از جمله این اهداف است.

در ادامه این مراسم محمد خزاعی دبیر سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت گفت: سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در هفته اول مهرماه در تهران برگزار می شود. به اعتقاد من جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت جشنواره بزرگ انقلاب است که همیشه جریان‌ساز بوده است و سی سال از اولین دوره برگزاری این جشنواره می گذرد. در آن دوران عده ای جوان های انقلابی دور هم جمع شدند و متوجه خلاءهایی در بطن فرهنگسازی برای انقلاب شدند و طرح برگزاری این جشنواره ریخته شد.

وی در ادامه افزود: نخستین جشنواره فیلم مقاومت در سال 1362 برگزار شد و اکنون سی و یک سال از عمر خود را می گذراند و یکی از جشنواره های جریان ساز در مسیر انقلاب است و همین جشنواره باعث شد ضرورت تولید سینمای دفاع مقدس شکل بگیرد و در ادامه ضرورت تشکیل انجمن انقلاب و دفاع مقدس نیز احساس شد. از دوره یازدهم برگزاری جشنواره فیلم مقاومت بحث بین‌المللی نیز به آن افزوده شد و مقاومت به معنای جهان‌شمول مطرح شد. 

خزاعی با اشاره به شعار سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» گفت: اگر نگاه دقیقی به مسائل فرهنگی کشور داشته باشیم قطعا متوجه خواهیم شد که دلایل نامگذاری سال به نام اقتصاد و فرهنگ و همچنین جهاد فرهنگی که بر آن تاکید شده به چه منظور است. نکته کلیدی برای چنین تاکیدی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است تهاجم فرهنگی است که موج اول این تهاجم فرهنگی دگردیسی در فرهنگِ اقتصاد و تبدیل شدن به اقتصاد مصرفی است.

وی همچنین تاکید کرد: موج دوم دگردیسی سیاسی بود. موج شوم انگشت گذاری روی خانواده و زن ایرانی به عنوان محور و اساس خانواده و موج چهارم از این تهاجم فرهنگی به تغییر در سبک زندگی اسلامی بر می گردد. درباره موج چهارم از این تهاجم باید به این نکته اشاره کنم که تغییر در سبک زندگی خالی کردن، خانواده ها از دین و تبدیل زندگی فردی و اجتماعی به سبک زندگی عربی است و متاسفانه این سبک از زندگی رواج پیدا کرده است.

دبیر سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در ادامه افزود: خیلی از مسائل نسبت به دهه 60 تغییر کرده است و باید در مقابل تغییرات آسیب رسان مقاومت کرد. متاسفانه قدرت استکبار جهانی در جهت بی تفاوت کردن مردم ایران برنامه ریزی کرده است و برای ایستادگی در مقابل چنین تفکری باید فرهنگ مقاومت را تقویت کرد. نکته دیگر اینکه ضعف در حوزه فرهنگ متعلق به دولت امروز و دیروز نیست بلکه ریشه در گذشته دارد.

خراعی متذکر شد: حال اینکه اگر تسامح و تساهلی در مسائل سیاسی شکل می گیرد قطعا این نرمش و تسامح در حوزه فرهنگ وجود نخواهد داشت.

این فعال سینمایی درباره شکل‌گیری جبهه‌های فرهنگی توضیح داد: جبهه‌های مقاومت در گذشته راه‌اندازی شده اما امروزه باید به فکر راه‌اندازی جبهه‌های هنر انقلابی باشیم. جبهه هنر انقلاب امروز سربازانی چون سربازان دفاع مقدس می خواهد که در عرصه فرهنگ حاضر شوند و با غیرت مجاهدت کنند و من مطمئن هستم قدرت های استکبار جهانی آمریکا و صیهونیسم دچار تزلزل خواهند شد.

خزاعی در پایان بخش نخست از صحبت های خود افزود: نکته قابل تامل این است که در عرصه فرهنگ فقط مقاومت کردیم و بیانیه و جوابیه صادر کردیم در صورتیکه این راه مقابله نیست و باید علاوه بر مقاومت، تهاجم داشته باشیم. مثلا فیلم هایی مثل «آرگو» و «300» ساخته می شود و ما تنها مقاومت می کنیم. تا کنون چه فیلمی در پاسخ به این آثار ضد اسلامی، دینی و میهنی ساخته‌ایم. به معنای واقعی هیچ کاری نکرده ایم و هیچ قدم گسترده ای در این راستا برنداشته ایم و مدام در حال عکس العمل و پاسخ به همه این هجمه ها بوده ایم.

نظر شما