سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۲۶
کد خبر: ۷۸۷۰۰
|
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱
مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم حضرت زینب سلام الله علیها در فرهنگسرای شفق برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای شفق، مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم حضرت زینب سلام الله علیها با عنوان «گنجینه‌دار عالم رنج» با حضور خانواده شهیدان «هادی باغبانی»،«اکبر شهریاری» و «محرمترک» با مشارکت مکتب الهادیدر فرهنگسرای شفق برگزار شد.

حجت الاسلامتاج لنگرودی در این مراسم اظهار داشت: حضرت زینب سلام الله علیها الگوی صبر برای مادران و همسران و خواهرانشهدا هستند؛ ایشان بعد از واقعه کربلا جمله بسیار محکم و زیبایی فرمودند که«ما رأیت الا جمیلا». همین جمله برای پیروان مکتب حسینی راه را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد:حضرت زینب سلام الله علیها در کربلا و بعد از شهادت عزیزانش بزرگترین کاری که انجام داد، تبلیغ بود؛ امروز نیز یکی از کارهایی که مؤمنان بر عهده دارند این است که از مکتب اهل بیت علیها سلام دفاع کنند؛ امروزحرم حضرت زینب سلام الله علیها در خطر است و فریاد خاموش مردم این منطقه به گوش می‌رسد،لذا باید راه حضرت زینب سلام الله علیها را ادامه دهیم.

در ادامه این مراسم که به نام حضرت زینب سلام الله علیها برگزار شده بود، کتاب‌های «آفتاب در حجاب» نوشته مهدی شجاعی و «زینب قهرمان کربلا» نوشته عایشه بنت الشاطی معرفی شد.

شعرخوانی«میلاد عرفانی‌پور» پیرامون مقاومت مردم سوریه و شهدای مدافع حرم حضرت زینب سلام الله علیهاو مداحی محمد علیزاده از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

در پایان از مادر شهید «اکبر شهریاری»،همسر و فرزندان شهیدان «هادی باغبانی» و «محرم ترک» تجلیل شد.

نظر شما