دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۴۷
کد خبر: ۷۸۷۳۰
|
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵
گیل آبادی در اختتامیه نخستین همایش بین المللی شهر جهانی:
دبیر نخستین همایش بین المللی شهر جهانی گفت: تهران یک جهان شهر است، مکتب تهران خدا، انسان، اندیشه و خواستگاه های معرفتی و دیداری بسیاری را در خود دارد.
به گزارش شهر، شهرام گیل آبادی، رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران درآیین اختتامیه نخستین همایش شهر جهانی بیان کرد: اکنون فصل مطالعات یک سویه سپری شده است . شهر موجودی زنده است ، انسان اشرف مخلوقات درون زیست گاه خود مشق زندگی می کند و این موقعیت تازه و کهنه بطلان سرگشتگی های مدرن امروز است . جهانی شدن دستخوش مداقه جدی است . 

او با بیان اینکه پساها و پساپساهایی که با پیشوند مدرن آمده اند، روبروی خود دیوارهایی سیمانی بلندی می بینند، افزود: این دیوارها  انقدر بلندهستند که به اعجاز فرهنگ واندیشه و حکمت انسان ایمان آورده اند. گریزگاه انسان امروز اصالت و هویت و مطالعاتی حکیمانه است که امروزیان آن را بین رشته ای ها هم می نامند.

رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با تاکید بر اینکه تهران یک جهان شهر حکمی است، اظهارکرد: تهران را با ظرفیت های ویژه فرهنگی ، هنری و اجتماعی باید ببینیم .تهران برای دنیای امروز خود حرفای بسیاری برای گفتن دارد.

دکتر گیل آبادی در ادامه صحبت های خود با اشاره به اینکه شهرهای جهانی زایده شاهراه های ارتباطی و تکنولوژیکی اند، بیان کرد: اما باید به این مساله توجه داشت که جهان شهرها اصالت فرهنگ و اندیشه را در خود دارند. شهرهای جهانی مولفه های تغییرات کالبدی و تجربه نحله های فکری زود گذرند؛ اما جهان شهرها حکمت جاری درآفرینش را درخود دارند. 

وی با بیان اینکه تهران یک جهان شهر است، اضافه کرد: مکتب تهران خدا ، انسان ، اندیشه و خواستگاه های معرفتی و دیداری بسیاری را در خود دارد. تهران برای جهان حرف های زیادی را برای گفتن دارد. 

دبیر نخستین همایش بین المللی شهر جهانی در بخش دیگری ازصحبت های خود با اشاره به اهداف این همایش گفت: همایش "شهرجهانی" با هدف بررسی نقش ارتباطات راهبردی و دیپلماسی شهری درتوسعه اجتماعی در نخستین روز هفته ارتباطات کار خود را در مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران آغاز کرد. 400 چکیده مقاله از سوی محققان به دبیرخانه ارسال شد که پس از داوری حدود 150چکیده مقاله در کتاب این همایش چاپ شد. ضمن اینکه 23 مقاله نیز در پنل ها ارایه شد. 4 سخنران کلیدی و 3 میهمان خارجی هم در این همایش به ابراز نظر پرداختند.
نظر شما