جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۱
کد خبر: ۷۸۷۴۵
|
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲
عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه وضعیت نابسامان نرخ اجاره بها بازار اجاره را به حالت کما در آورده است، گفت: افزایش قیمت ها ناشی از بلاتکلیفی و مشخص نشدن سیاست های دولت در بخش مسکن است که باید هرچه زودتر تعین تکلیف شود.
به گزارش شهر، علیرضا خسروی در خصوص وضعیت اجاره بهای مسکن با بیان اینکه افزایش نرخ ها بیشتر از رقم های اعلام شده است، گفت: افزایش اجاره بهای خانه از یک سو و قدرت مالی پایین اجاره نشین ها از سوی دیگر بازار اجاره را به حالت کما درآورده است.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی یا یادآوری اینکه در کلانشهرها اجاره بها بسیار بالاست، افزود: اگر تصمیم گیری و سیاست های دولت در بخش مسکن هرچه سریعتر معلوم نشود نرخ اجاره بها روز به روز بیشتر خواهدشد و فشار مضاعف تری به مردم وارد می شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با ارائه این پیشنهاد که تراکم مازادی که در کمیسیون ماده 5 در شهرستانها لحاظ می شود در اختیار دولت قرار گیرد، ادامه داد: دولت می توان با استفاده از این تراکم مازاد که حدود 2 طبقه می شود واحدهایی را ساخته و  به عنوان خانه های استیجاری تا مدت محدود 5 تا 10 ساله در اختیار مستاجران قرار دهد.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت:  دولت می تواند در مدت 5 تا 10 سال اجاره هایی را  تعیین و به مالک بپردازد و بعد از آن خانه های استیجاری را به  مالکیت اشخاصی که سرمایه گذاری کرده اند  واگذار کند.

خسروی تصریح کرد: در صورت اجرای طرح فوق ، هر دو طرف  مالکان و مستاجران و همچنین  شهرداریها که جواز تراکم مازاد را  گرفته اند  و مالکان که صاحب تراکم مازاد می شوند سود می کنند  اما به شرط اینکه در صدور چنین جوازهایی تسریع شود.

با یادآوری اینکه هنوز طرح جامع مسکن و ساخت مسکن اجتماعی نهایی نشده است ، گفت: اجرایی شدن  این طرح به همت و برنامه ریزی دولت و رفع نواقص واشکالات طرح جامع مسکن بستگی دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرح جامع مسکن  به حدود 14 سال پیش برمی گردد که در آن دوران از سوی آخوندی وزیر راه وشهرسازی ارائه  شد اما به علت اشکالاتی که داشت به اجرا نرسید  بنابراین در این دوره هم باید اشکالات و نواقص طرح جامع مسکن رفع و سپس این طرح اجرا شود.
منبع: خانه ملت
نظر شما