شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۴
کد خبر: ۷۸۸۹۸
|
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹
مشاور امور جوانان معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در آستانه فرارسیدن هفته جوان خواستار احیای سازمان ملی جوانان و توجه رسانه‌های جمعی به نیازهای این قشر شد.
به گزارش خبرگزاری شهر، محمد ابویی، رئیس دفتر خانه شهریاران جوان همزمان با برگزاری مراسم زیارت حرم حضرت معصومه (س)، دیدار با آیت‌الله العظمی علوی گرگانی و دیدار از خبرگزاری فارس در قم گفت: قداست شهر قم و حرم حضرت معصومه (س) بهانه‌ای شد که با علما دیدار کرده و از فیوضات این زیارت برای هرچه پربارتر برگزار نمودن برنامه‌های هفته جوان استفاده کنیم.
مشاور امور جوانان معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: حضور در قم و حرم حضرت معصومه (س) فرصتی است تا نقشه راهی از هویت دینی و آرمان‌خواهی جوانان برای جلوگیری از ظلم، جور و بدخواهی‌ها علیه شیعه و انقلاب با بهره‌گیری از رهنمودهای علما داشته باشیم.
ابویی با بیان اینکه جوانان دیروز در دفاع مقدس و عرصه‌های مختلف توانستند نقش‌آفرینی کنند گفت: جوانان امروز نیز باید از بزرگان دین، ظرفیت‌های دینی و علمی بهره‌گیری لازم را داشته باشند تا حرکت‌های خوبی از آینده انقلاب و کشور را شاهد باشیم.
رئیس دفترخانه شهریاران جوان با اشاره به اهمیت پرداختن به موضوعات مرتبط با جوانان خاطرنشان کرد: همه موضوعات به جوانان ختم می‌شود. بنابراین باید به ساختار، مسائل و نیازهای جوانان به عنوان نیازهای اساسی پرداخته شود و تشکیل و حمایت از ساختارهای فعال در حوزه جوانان بهترین راه برای شروع است.
رسانه‌ها نسبت به مسائل جوانان جریان سازی کنند
محمد ابویی از رسانه‌ها خواست تا جریان‌سازی مناسبی نسبت به مسئله و موضوعات مورد نیاز جوانان از جمله احیای سازمان ملی جوانان داشته باشند و به طور جدی به این مقوله بپردازند و بیان کرد: اصحاب رسانه باید از سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی با عنوان «امام خمینی(ره) و جوانان» تا نیمه شعبان با عنوان «جوان و انتظار» در زمینه موضوعات جوانان برنامه‌ریزی و برنامه‌های جدی داشته باشند.
وی گفت: پرداختن به موضوع جوانان و مشکلات آنها در این ایام از سوی اصحاب رسانه نقش کلیدی دارد.
مشاور امور جوانان معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به اهمیت هویت جوانان اشاره کرد و افزود: هویت فرهنگی و دینی بسیار موثر است، البته باید در نظر داشت که جوانان دارای فطرت پاک هستند و اگر به طور مناسب برنامه‌ریزی کنیم، لوح سفید فطرت جوانان در اختیار انقلاب، نظام و عفت الهی قرار می‌گیرد.
جام جهانی همه مسائل جوانان نیست
مشاور امور جوانان معاونت امور اجتماعی و فرهنگی با تاکید بر افزایش پوشش اخبار حوزه جوان، گفت: یکی از نگرانی‌هایی که وجود دارد این است که هفته جوان از جام جهانی تاثیر بگیرد زیرا باید در نظر داشت که همه مسائل جوانان جام جهانی نیست. نباید مسائل جوانان به اندازه‌ای پررنگ ارائه شود که حساسیت ایجاد کند و شعار شود و نه به اندازه‌ای کم‌رنگ باشد که مسائل آنها فراموش شود.
رئیس دفترخانه شهریاران جوان یادآور شد: جام جهانی به عنوان فرصت هیجانی و ورزشی است که جوانان به آن علاقه‌مند هستند ولی در هفته جوان هر اندازه به موضوع جوان و ورزش در ذیل موضوعات جوانان پرداخته شود، کار درستی صورت گرفته است
 
نظر شما