جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۴۴
کد خبر: ۷۹۰۴۹
|
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱
مدیر هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به پایان مهلت ارسال متون به دبیرخانه سومین جشنواره تئاتر شهر، گفت: 750 گروه نمایش جوان و حرفه ای از شهر تهران برای شرکت در بخش های مختلف صحنه‌ای و خیابانی اعلام آمادگی کره‌اند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شهرام کرمی با اعلام این خبر افزود: در بخش تئاتر صحنه‌‌ای 345 اثر، در بخش تئاتر کودک و نوجوان 130 اثر، دربخش ویژه تئاتر باران 100 اثر و در بخش تئاتر خیابانی 175 اثر به دبیرخانه رسیده است.

با توجه به این که هر گروه تئاتر تنها مجاز به شرکت در یکی از بخش های جشنواره است، تعداد گروه های متقاضی حضور، نسبت به دوره قبل جشنواره رشد قابل توجهی را نشان می دهد. مرحله انتخاب متون و بازخوانی همزمان با پایان مهلت ارسال آثار آغاز شده است. آثار راه یافته به مرحله بازبینی سومین جشنواره تئاتر شهر تا تاریخ 12 تیر ماه 93 معرفی خواهند شد و فرصت دارند تا 11 شهریور ماه 93 برای بازبینی آماده شوند.

سومین جشنواره تئاتر شهر تهران توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مهرماه 1393 و در مراکز فرهنگی هنری شهر تهران برگزار می شود.

کرمی خاطرنشان کرد:‌ منصور خلج مدرس تئاتر، پژوهشگر و نمایشنامه‌نویس در کنار مریم کاظمی بازیگر، شاعر، نویسنده و کارگردان تئاتر و امیر مشهدی‌عباس نویسنده و کارگردان تئاتر با پایان مهلت ارسال آثار، ارزیابی متون را آغاز کرده و نتیجه ارزیابی متون بخش تئاتر کودک را تا 12 تیر اعلام می کنند. همچنین منوچهر اکبرلو، پژوهشگر و نویسنده تئاتر، مجید امرایی نویسنده و منتقد تئاتر و میلاد اکبرنژاد نویسنده و کارگردان تئاتر تا 12 تیر آثار منتخب بخش خیابانی را برای حضور در مرحله بازبینی معرفی خواهند کرد.

سومین جشنواره تئاتر شهر با دبیری شهرام کرمی و ریاست علی نصیریان مهرماه 93 توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با شعار «تهران شهر مهربانی» برگزار می‌شود.

منبع: مهر
نظر شما