جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۵۶
کد خبر: ۷۹۲۳۰
|
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
یکصد و سی و سومین برنامه با هم بخوانیم « فرهنگ سرای فردوس » یکشنبه 5 مرداد به منظور مطالعه گروهی و خوانش داستان مرگ من از مجموعه داستان کفش های خدمتکار نوشته برناد مالامود برگزار می شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، با توجه به این که كتاب‌ و مطالعه‌، عاملي‌ براي‌ شناخت‌ و رشد ديني‌، فرهنگي‌، اخلاقي‌ و اجتماعي‌ انسان‌ است‌ بنابراین برنامه هایی با محوریت کتابخوانی و مطالعه گروهی همواره در دستور کار مراکز فرهنگی هنری منطقه 5  قرار داد.



در ابتدای نشست با هم بخوانیم کتابخانه فردوس داستان «مرگ من» به صورت گروهی خوانده می شود و در ادامه «جعفر توزنده‌جانی» نویسنده و منتقد ادبی که به عنوان کارشناس در این برنامه حضور دارد، به معرفی اثر می پردازد. 


کفش های خدمتکار شامل 15 داستان کوتاه از نویسنده مشهور آمریکایی است که برنده جایزه ملی کتاب آمریکا و پولیتزر شده؛ در داستان های مالامود عناصر غم انگیز و خنده آور با هم تلفیق می شوند و روابط پیچیده بین انسان ها را به سادگی و با چاشنی طنز بیان می کنند.



«باران بهاری»، «بقالی»، «زندگی ادبی لبن گلدمن»، «اینجا دیگه عوض شده»، «خمره‌ی جادویی»، «عزادارها»، «کتاب‌خوانی در تابستان»، «دلت بسوزد»، «معذر‌ت‌خواهی»، «مرگ من»، «آسانسور»، «کفش‌های خدمتکار»، «خنگ‌ها اول»، «یادداشت‌هایی از یک بانو در ضیافت شام» و «قبر گمشده» از داستان های این کتاب است.



در قسمتی از داستان مرگ من می خوانیم: آن‌ها نه‌تنها فحش می‌دادند و همدیگر را با زبان‌شان نابود می‌کردند، بلکه هرکدام به زبان خودش، چیزهای وحشتناکی نثار دیگری می‌کرد. مارکوس از لا‌به‌لای فریادهای جاسیپ به زبان مادری خودش، جسته‌گریخته می‌فهمید می‌گوید چیزی را می‌برد و روی آن زخم خون‌آلود کثیف، نمک می‌مالد و حدس می‌زد امیلیو هم چیزهایی از همین دست، جیغ می‌کشد و اینجا بود که هم غصه‌اش می‌گرفت، هم عصبانی می‌شد.....



سلسله برنامه های با هم بخوانیم روزهای یکشنبه هر هفته با حضور «جعفر توزنده جانی» کارشناس برنامه و جمعی از علاقمندان به ادبیات داستانی در « فرهنگسرای فردوس »  برگزار می شود.



 علاقمندان برای حضور در این برنامه می توانند یکشنبه پنجم مرداد ساعت 17 به « فرهنگسرای فردوس » واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهار راه مخابرات مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 44081043 تماس بگیرند.





نظر شما