جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۰۹
کد خبر: ۷۹۳۰۲
|
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۶
به پیشنهاد رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مراسم تقدیر از عوامل برنامه رمضانی «شب‌های روشن» پیشنهاد کرد اجرای این برنامه ادامه یابد و هر شب جمعه از یکی از فرهنگسراهای تهران روی آنتن شبکه دو برود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مراسم تقدیر از دست‌اندرکاران تولید برنامه «شب‌های روشن» عصر روز چهارشنبه با حضور حجت‌الاسلام شهاب مرادی، حجت‌الاسلام سیدمهدی طباطبایی، مدیران شبکه دو، فرحناز رافع رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، داریوش ارجمند بازیگر سرشناس، حسن سلطانی مجری برنامه های معارفی تلویزیون و گروهی از علاقه‌مندان در فرهنگسرای شفق برگزار شد.

برنامه‌ای از جنس دین

حجت‌الاسلام مرادی در این مراسم گفت: همه هزینه‌های تولید «شب‌های روشن» را سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تقبل کرد و در عین حال درخواست داشتیم در این برنامه نامی از سازمان برده نشود که این خواسته مورد موافقت رئیس سازمان صدا و سیما قرار نگرفت.

وی فضای فکری، علمی و کارشناس‌محور برنامه را مهم‌ترین دلیل حمایت و مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در تولید «شب‌های روشن» عنوان کرد و افزود: این تنها برنامه کارشناس‌محور صدا و سیما در ماه رمضان امسال بود و اگر حامی مالی آن هم نبودیم، از این برنامه خانواده‌محور که دغدغه مسائل دینی و اجتماعی دارد، تجلیل می‌کردیم.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تاکید کرد: برخی ایام ماه رمضان را فرصتی برای تولید برنامه‌های سرگرم‌کننده می‌دانند اما شب‌های روشن برنامه‌ای از جنس دین است و به همین دلیل سازمان فرهنگی هنری از این برنامه حمایت کرد.

مرادی یکی از مشکلات جامعه امروز ایران را در حوزه سبک زندگی خطر فروپاشی خانواده دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب هم نسبت به این موضوع هشدار داده‌اند و ما باید نگران خانواده باشیم. شاید به نظر برسد در شب‌های روشن صحبتی درباره جمعیت و ازدیاد نسل نشد اما در این برنامه نوزاد، کودک، جوان، میانسال و سالمند به خوبی دیده می‌شد که نماد و القاگر تدوام نسل و خانواده است.

وی با ابراز امیدواری از حمایت مردم از شب‌های روشن گفت: این واقعیت را نمی‌توان نادیده گرفت که در هر جامعه سطحی از مردم مخاطب برنامه‌های زرد هستند و برخی دیگر از نخبگان و فرهیختگان جامعه و این وظیفه بر عهده مدیران تلویزیون و نهادهای فرهنگی است که از برنامه‌های مورد پسند و علاقه نخبگان و فرهیختگان حمایت کنند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پایان سخنان خود پیشنهاد کرد اجرای برنامه شب‌های روشن ادامه یابد و به شکل گردشی هر شب جمعه در فرهنگسراهای مختلف برگزار شود. این پیشنهاد حجت‌الاسلام مرادی مورد استقبال محسن حبیبی مدیر گروه برنامه‌های معارفی شبکه دو قرار گرفت.

ترویج محبت و مهربانی

در بخشی دیگر از مراسم تقدیر از عوامل برنامه شب‌های روشن، سلطانی مجری برنامه ماه خدا در سخنانی کوتاه گفت: این برنامه با این هدف آمد که با مردم باشد و در یک فضای آرام و نشاط‌آور با مردم سخن بگوید. شب‌های روشن با مشارکت مردم برگزار و سبب شد مردم زیر چتر آسمان پایتخت ایران اسلامی با فرهنگ جامعه آشنا شوند و با محبت و مهربانی کنار یکدیگر باشند.

یکی بودن گفتار و رفتار

حجت‌الاسلام طباطبایی در این مراسم چند دقیقه سخن گفت و با اشاره به گفتگوی کارشناسان مذهبی در تلویزیون افزود: یک کارشناس باید علاوه بر گفتار، رفتارش را هم نشان بدهد. مردم به تدریج نسبت به اعمال دینی بی‌اعتقاد می‌شوند و چه بسا این در اثر عملکرد افرادی باشد که می‌گویند اما عمل نمی‌کنند. کارشناس مذهبی همیشه باید خود را بدهکار مردم بداند و آنها را تکریم کند. ضمن اینکه باید از ورود به مباحث اختلافی بپرهیزند که اعتقاد مردم را سست می‌کند.

ایرانی و خانوادگی

ارجمند که دکلمه تیتراژ «شب‌های روشن» را اجرا کرده بود، روی صحنه آمد و گفت: عبودیت خداوند، نوکری مردم و خدمت به سرزمین سه شعار زندگی من است. در برنامه‌ها و اجراهای تلویزیونی هم وقتی مردم برنامه یا مجری آن را می‌بینند باید احساس کنند از جنس خودشان است. مجری نباید خودش را از دانشمندی که به برنامه دعوت می‌کند بالاتر بببیند. بعضی از مجریان در گفتگو با افراد و چهره‌های علمی چنان رفتار می‌کنند که انگار هر چه آن دانشمند می‌گوید اینها می‌دانند.

بازیگر سریال امام علی(ع) با انتقاد از رتبه دادن به برنامه‌های ماه رمضان افزود: اجراها و برنامه‌های تلویزیونی در ماه مبارک رمضان بسیار مشکل‌تر است. چون فرهنگ، دین و تاریخ را هم باید در نظر گرفت. در ماه رمضان همه باید سهم خود را ادا کنند و این کار اول و دوم ندارد. صدا و سیما باید همه برنامه‌هایش خوب باشد. در «شب‌های روشن» الگوی خانواده ایرانی اسلامی با نگاهی به زندگی حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) بیان شد.

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: شب‌های روشن از جنس مردم بود و مجری این برنامه و همه عوامل از جنس مردم بودند. ویژگی برنامه هم این بود که با موضوعی خانواده‌محور در یک خانه با فضای قدیمی و دیواری آجری، دری چوبی و یک حوض آب قدیمی با حضور مردم برگزار شد.

تقدیر با بسته مهربانی با پرندگان

در این برنامه از پیام ابراهیم‌پور تهیه‌کننده، رسالت بوذری مجری و دیگر عوامل فنی و اجرایی شب‌های روشن با اهدای هدایایی از جمله بسته فرهنگی مهربانی با پرندگان تقدیر شد و اجرای برنامه را محمدرضا حسینیان بر عهده داشت. اجرای ترانه تیتراژ شب‌های روشن با حضور یاسر داوودیان و مهدی درویش‌زاده به فارسی و عربی از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

صداقت روی آنتن

بوذری درباره مردمی بودن شب‌های روشن گفت: کار اجرا در استودیو بسیار راحت‌تر از چنین برنامه‌هایی است که حواس شما باید به همه جا باشد نکند یک کودک ناگهان از وسط صحنه رد شود یا هر اتفاق دیگری ممکن است بیفتد. تاکید ما این بود که صداقت روی آنتن دیده شود و میهمانان برنامه خود را موظف می‌دانستند که راست بگویند و این برای من شیرین بود.
نظر شما