يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۵۸
کد خبر: ۷۹۳۳۶
|
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳
موسسه تصویر شهر با دو فیلم کوتاه و یک فیلم انیمیشن در شانزدهمین جشن سینمای ایران حضور دارد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری ، فیلم های کوتاه "مثل هرروز" و "مامان" و فیلم انیمیشن دوربین‌ها از تولیدات این موسسه به بخش مسابقه شانزدهمین جشن سینمای ایران راه یافتند.

فیلم کوتاه "مثل هر روز" ساخته عماد خدابخش داستان قاسم، پیک موتوری یک طباخی را روایت می کند که ناخواسته حس غریبی را تجربه می کند، حس پدر شدن، حس یگانه ای میان همه تلخی و شیرینی این روزها... بازیگر این فیلم پوریا رحیمی سام است.

عماد خدابخش پیش از این نیز با دو فیلم کوتاه جرقه و میان تاریکی در جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور داشته است.

دیگر عوامل فیلم کوتاه "مثل هر روز" عبارتند از: تصویربردار: محمد رسولی، تدوین: علی محمد قاسمی، دستیار کارگردان و برنامه ریز: کیانوش الطافی، صدابردار: فواد عمرانی، صدا گذار: آرش قاسمی، موسیقی: شهرام محمدی و طراح صحنه: امیرحسین دوانی .

فیلم کوتاه "مامان" به کارگردانی مرتضی جذاب نیز داستان مربی آموزشگاه رانندگی است که به هنرجوی خود تعلیم می دهد.

از عوامل  این فیلم می توان به لیلا میرزایی  و نکیسا نعمت نژاد بازیگران، تکتم عابدیان برنامه ریز و دستیار کارگردان ، فرهاد طالبی نژاد و علی اعلایی تصویربردار، فرهاد مرادی صدابردار و ناصر زرین مهر مدیر تولید آن اشاره کرد.

جذاب پیش از این ساخت فیلم های داستانی تختی برای هیچکس ، در همین نزدیکی، میان دو سیاهی ، روزنه و ساخت مستندهای مطبخ معموره  ، ملک نامه ، صدای یک شهر ، ضرب شد به نامت ، اینجا همه دل پاک میکنند و او یک مزاحم بود را در کارنامه کاری خود دارد. که فیلم میان دو سیاهی آن در جشنواره پلیس جایزه دوم بهترین فیلم کوتاه داستانی را از آن خود کرد.

فیلم انیمیشن "دوربین ها" کاری از محمدرضا نجفی است که مدت زمان آن 5 دقیقه است که به شکل انیمیشن مردی را به تصویر می کشد که از پنجره خانه اش با دوربین همه ی پنجره های ساختمان های روبرو را نگاه می کند و چیزی که از داخل لنز دوربین می بیند این است  که متقابلا از پنجره های روبرو نیز یک نفر با دوربین همین کار را انجام می دهد ...

عوامل این فیلم انیمیشن به این شرح است:  طراح استوری برد: مژده خاوری و رسول آذرگون، طراح فضا: رسول آذرگون و سارا سن بوری، طراح بید وین: محمد احمدی، اجرا و رنگ آمیزی: آمنه فتح الهی، مانی کیان پور و علیرضا شریفی، کامپوزیت: داود قادری، تدوین ، صدا و تصویر: محمود مزرعتی، پشتیبانی فنی و تولید: دفتر فیلم رضا

این سه فیلم در موسسه تصویر شهر و به تهیه کنندگی موسسه فرهنگی هنری برتر فیروزه ای تولید شده است.
نظر شما