دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۲۹
کد خبر: ۷۹۳۶۲
|
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مراسم رونمایی از 100 طرح جدید نوشت‌افزار اسلامی ایرانی خواستار توجه به سلایق و گرایش‌های دخترانه در تولید نوشت‌افزار و ارائه آثاری متناسب با رنگ و بوی ملی و دینی شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مراسم رونمایی از طرح‌ها و محصولات جدید نوشت‌افزار اسلامی ایرانی از جمله طرح بچه‌های غزه و شهید باغبانی عصر روز دوشنبه 20 مرداد با حضور حجت‌الاسلام سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، حجت‌الاسلام شهاب مرادی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از اهالی فرهنگ و خانواده شهدا در مجتمع سرچشمه برگزار شد.

حجت‌الاسلام مرادی در این مراسم با اشاره به اهمیت فعالیت در حوزه تولید نوشت‌افزار اسلامی ایرانی گفت: این موضوع بسیار مهم است و کارهای خوبی هم در این زمینه انجام شده اما هر کدام از کارها نقصی هم دارند؛ یکی به لحاظ زیبایی‌شناسی قابلیت برند شدن ندارد و دیگر چندان محبوب نیست. علاوه بر این، برخی طرح‌ها را باید در نحوه و چرایی ارائه آن بیندیشیم برخی شخصیت‌ها ممکن است در سینما و تلویزیون محبوب باشند اما باید به این توجه کنیم که می‌خواهیم از نظر فرهنگی چه چیزی به دانش‌آموزان بگوییم.

وی ادامه داد: ما تاکنون مسیر خوبی را طی کرده‌ایم و رویکردمان قابل ستایش است چون می‌خواهیم نوشت‌افزاری ارائه دهیم که متناسب با الگوهای اسلامی ایرانی باشد. به جای اینکه از عروسک‌هایی مثل باربی یا شخصیت‌های کارتونی آمریکایی استفاده کنیم تلاش داریم نوشت‌افزارها رنگ و بوی ملی و دینی داشته باشند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: هر ملتی نمادهای خاص خود را دارد اما در این میان باید توجه کنیم سلیقه مخاطب را با اثری که ارزش هنری کمی دارد تنزل ندهیم. از سوی دیگر، باید به گرایش‌های دخترانه هم توجه داشته باشیم. دخترها دلشان می‌خواهد روی وسایل تحصیلی‌شان از نمادهای دخترانه استفاده کنند. ما باید دخترانی تربیت کنیم که زنان خوبی شوند و تمایل به شمشیر مختار نداشته باشند.

وی با اشاره به فعال بودن موسسه نشر شهر در حوزه نشر افزود: با این حال ما قصد ورود به حوزه تولید دفتر را نداریم چرا که می‌خواهیم به بخش خصوصی آسیب وارد نکنیم یا در این حوزه تصدی‌گری ایجاد نشود. امروز فضای لازم برای برند شدن هر یک از این محصولات وجود دارد اما این کار زمان می‌برد و بهتر است دست کسانی که توانسته‌اند در بازار نوشت‌افزار کاری انجام دهند و توجه‌ها را به سمت خود جلب کنند بگیریم.

در این مراسم 100 طرح جدید از تولیدات نوشت‌افزار با حضور برخی نمایندگان مجلس و خانواده شهدا رونمایی شد که از جمله طرح‌ها می‌توان به سریال پایتخت، سنجد، مختار، کودکان غزه، انیمیشن پروانه، شهید باغبانی، شهید چمران، شهید بهنام محمدی، شهید علی خلیلی، شهید صیاد شیرازی، ثنا و ثمین و... اشاره کرد.

نخستین نمایشگاه «نوشت‌افزار و ملزومات ایرانی اسلامی مدرسه» 12 تا 22 شهریورماه امسال به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و همکاری معاونت خدمات شهری شهرداری، حوزه هنری، اتاق اصناف ایران، مجمع تولیدکنندگان نوشت‌افزار اسلامی ایرانی و اداره‌های کل آموزش و پرورش و ارشاد استان تهران در 11 منطقه پایتخت برپا می‌شود.
مطالب مرتبط
نظر شما