جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۳۱
کد خبر: ۷۹۷۳۲
|
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۲
ویژه برنامه های قربان تا غدیر در مراکز فرهنگی هنری منطقه 9 اعلام شد
رییس فرهنگسرای رویش و مدیر فرهنگی هنری منطقه 9 از برگزاری 10 ویژه برنامه به مناسبت فرارسیدن دهه ولایت با شعار تهران شهر مهربانی خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرزاد قاسم زاده با اعلام این خبر گفت : ویژه برنامه های عید قربان تا عید غدیر در مراکز فرهنگی هنری منطقه 9 ، شنبه 12 مهر ، با برنامه " روزنه ای رو به خدا "  در قالب مراسم ذکر و دعای روز عرفه در محل فرهنگ سرای رویش برگزار می شود.

وی افزود : روز دوشنبه 14 مهر نیز از سوی فرهنگسرای رویش مراسم جشن تکلیف به منظور آشناسازی دختران با تکالیف الهی و دینی، در سطح مدارس منطقه برگزار خواهد شد.

قاسم زاده با اشاره به برگزاری کارگاه " قصه های مهربانی " گفت : نشست های کارگاهی " قصه های مهربانی " به منظور آشنایی کودکان و نوجوانان با مفاهیم ارزشمند انسانی همچون مهربانی با بهره مندی از داستان های قرآنی و ادبیات کهن فارسی  16مهرماه در فرهنگ سرای رویش میزبان علاقمندان است.

به گفته وی " کلام ولایت در قاب هنر" نیز ویژه برنامه خوشنویسی از رهنمودهای مقام معظم رهبری است که 20 مهر همزمان با شب عید غدیر به همت فرهنگسرای رویش و با حضور خوشنویسان برتر کشور در برج آزادی برگزار خواهد شد و نمایشگاه کتاب ولایت نیز در همین روزمیزبان علاقمندان است.

رییس فرهنگسرای رویش هم چنین از برگزاری جشن بزرگ عید غدیر خم در روز یک شنبه 20 مهر ، با حضور گروه های هنری و هنرمندان از سوی این فرهنگسرا خبر داد.

قاسم زاده در باره ویژه برنامه های سایر مراکز فرهنگی هنری تحت پوشش گفت : فرهنگسرای کار 14 مهر برنامه دیدار با خانواده شهدا با عنوان " ایثار و مقاومت " را برگزار می کند که در منزل خانواده شهیدان انجام می شود.

وی افزود : خانه فرهنگ شمشیری نیز 15 مهر برنامه " پنجره ای رو به خدا " را برگزار می کند که شامل برپایی کاروان آموزشی و شاد قرآنی ، برپایی ایستگاه های قرآنی شامل دلنوشته های قرآنی ، خوشنویسی و کاردستی ، جشنواره قرآنی در رشته های حفظ ، قرائت و تفسیرقرآن کریم است که در برگزاری این برنامه ها مساجد و مدارس منطقه 9و عموم مخاطبان علوم قرآنی حضور خواهند داشت.

رییس فرهنگسرای رویش هم چنین برپایی خیابان هنر در روز پنج شنبه 17 مهر خبر داد و گفت : در این زمینه مجتمع فرهنگی هنری ایرانسرا در میدان آزادی در برنامه " خیابان هنر " اقدام به برپایی بازارچه هنرمندان صنایع دستی می کند.

مدیر فرهنگی هنری منطقه 9 با اشاره به برگزاری کارگاه های سبک زندگی اسلامی در خانه فرهنگ پرواز و خانه فرهنگ مهرآباد ، اظهار داشت : در این زمینه 19 مهر ماه کارگاه سبک زندگی با عنوان " نشاط خانواده " در خانه فرهنگ پرواز و در همین روز کارگاه سبک زندگی با عنوان " سین مثل ساده زیست " به منظور گسترش محاسن و فضایل اخلاقی با تمرکز بر منویات مقام معظم رهبری مبنی بر آموزش سبک زندگی ایرانی - اسلامی در خانواده های ایرانی و جایگاه و کارکرد ولایت در زندگی دینی در خانه فرهنگ مهرآباد برگزار خواهد شد.

وی از عموم شهروندان دعوت کرد برای حضور و بهره مندی از ویژه برنامه های دهه ولایت به مراکز فرهنگی هنری منطقه 9به شرح زیر مراجعه کنند:

فرهنگ سرای رویش به نشانی: بزرگراه فتح، خیابان شهید واشقانی فراهانی، کوچه شهید وادی زاده شماره تماس:4- 66688553

فرهنگ سرای کاربه نشانی: بزرگراه یادگار امام جنوب، نبش خیابان هاشمی شماره تماس:66029060

خانه فرهنگ شمشیری به نشانی: خیابان شمشیری جنب پارک شمشیری  شماره تماس: 66649691

مجتمع فرهنگی هنری ایرانسرا به نشانی: میدان آزادی، ضلع شرقی برج آزادی شماره تماس66039873

خانه فرهنگ مهرآباد به نشانی: مهرآبادجنوبی، خیابان توکلی، کوچه شهید اصفهانی شماره تماس: 66616388

خانه فرهنگ پرواز به نشانی: ضلع جنوب شرقی میدان آزادی، پارک المهدی(عج)، جنب دریاچه شماره تماس: 8-66020197

نظر شما