جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۴۰
کد خبر: ۷۹۹۹۳
|
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰
شهردار تهران گفت: پردیس بین المللی شهید آوینی با قابلیت ها و امکانات فنی بهتر از سالن همایش های برج میلاد، آماده اجرای فعالیت‌های نمایشی آئینی، فرهنگی و هنری است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمد باقر قالیباف شهردار تهران در آئین افتتاح پردیس بین المللی شهید آوینی در فرهنگسرای بهمن، گفت: این سالن به منظور فعالیت های فرهنگی و هنری و با تاکید بر حوزه تئاتر با کیفیت بسیار مناسب و بیش از 1500 صندلی مورد بهره برداری قرار می گیرد. از ویژگی های این سالن نیز می توان به سن مناسب با همان ظرفیت و کیفیت برج میلاد تهران و تاکید بر کاهش فاصله شمال و جنوب اشاره کرد.


شهردار تهران در پاسخ به سوالی درباره تاثیرگذاری اقدامات صورت گرفته به منظور کاهش فاصله شمال و جنوب پایتخت، گفت: مردم باید ببینند که آیا مجموعه فعالیت های ما در عرصه های مختلف در راستای توجه به جنوب شهر است یا نه؟ روزی که می خواستیم کار نوسازی این سالن را انجام دهیم شاهد بودیم که این تالار یک سالن عادی و با صندلی های بی کیفیت پلاستیکی بود اما زمانی که تصمیم گرفتیم تا هزینه سنگین کرده و سالن را به تالار استاندارد امروزی تبدیل کنیم، بسیاری می گفتند که حیف است این سرمایه گذاری را در اینجا انجام دهیم. با این وجود ما تاکید داشتیم که این سالن ها را باید در جنوب تهران احداث کنیم. 


وی تاکید کرد: البته در جنوب و شرق شهر به حدی عقب ماندگی داریم که هر چقدر از این سرمایه گذاری ها انجام دهیم، هنوز هم وزن شمال غرب شهر نخواهد بود اما با این وجود متمرکز هستیم تا این موضوع را دنبال کنیم.

قالیباف گفت: امیدوارم هنرمندان بتوانند از مجموعه امکانات فرهنگی و مخصوصا مجموعه مرکز همایش های بین المللی شهید آوینی استفاده کنند و دنبال این نباشیم که مراسم ها را الزاما در برج میلاد برگزار کنیم؛ بلکه باید بدانیم تالار شهید آوینی با همان قابلیت ها و امکانات فنی بهتر برای کارهای نمایشی آئینی و هنری وجود دارد.

شهردار تهران افزود: هر چند تالار شهید آوینی یک سخت افزار و مجموعه کالبدی است از یک منظر گلدانی است که در این گلدان ها شاهد رشد گل های فرهنگی و هنری با همان جوهر اصیل اسلامی و ایرانی باشیم.

مطالب مرتبط
نظر شما