دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۴۷
کد خبر: ۸۰۰۷۵
|
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹
مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در حاشیه مراسم اختتامیه سوگواره عاشورایی اقوام ایرانی گفت: احیای آئین های سنتی توسط اقوام ایرانی در انتقال پیام ها و تبلیغ امور دینی تاثیرگذار است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نرگس معدنی پور مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران، برگزاری این سوگواره عاشورایی از سوی فرهنگسرای فردوس را  اقدامی بسیار ارزنده توصیف کرد و گفت: ارج نهادن به آئین های مذهبی و ترویج شعائر اسلامی در ماه هایی همچون محرم و صفر که حامل پیام های خاصی است از جمله نیازهای اساسی جامعه امروز به شمار می رود.

وی آگاهی جوانان و نوجوانان از فلسفه قیام عاشورا و حرکت امام حسین(ع) و یارانشان در راستای ترویج امر به معروف و نهی از منکر را امری ضروری دانست و اظهار داشت: این پیام ها باید با برگزاری برنامه های مختلف و در قالب های متنوع همچون نمایشگاه، مراسم آیینی و ... معرفی و ترویج شود.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران خاطرنشان کرد: فرهنگسرای فردوس با برگزاری سوگواره عاشورایی اقوام ایرانی تلاش کرده است با استفاده از زبان هنر علاوه بر انتقال پیام عاشورا به جوانان به احیای آئین های کهن سوگواری اقوام ایرانی بپردازد.

معدنی پور با اشاره به این که ما در کنار دین اسلام و مذهب شیعی دارای فرهنگ ایرانی هستیم، خاطرنشان کرد: با اسفاده از این فرهنگ می توانیم به ترویج مذهب شیعه و دین اسلام بپردازیم.

نظر شما