جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۵۵
کد خبر: ۸۰۲۱۷
|
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۸
مسابقه کتابخوانی از کتاب «دشت شقایق‎ها» نوشته‌ محمدرضا بایرامی از سوی کتابخانه سلام برگزار می شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ شهروندان علاقه‌مند برای شرکت در این مسابقه تا 30 آذرماه می‌توانند به نشانی نارمک، خیابان جانبازان شرقی بعد از تقاطع دردشت، کوچه شهید اکبری مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر شماره‌ تلفن‌: 77916020 تماس بگيرند. به برگزیدگان این مسابقه هدایا و جوایز ارزندهای تعلق خواهد گرفت.


دشت شقایق‎ها تولید دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد، شامل یادداشتهای محمدرضا بایرامی از دوران سربازی‌اش در دفاع مقدس است که عمده این خاطرات مربوط به حضور این رزمنده در مخابرات جبهه و چگونگی برقراری ارتباط با سنگر‌های مختلف است.


محمدرضا بایرامی از جمله نویسندگانی است که سعی می‌کند از تجاربی که برایش آشنا هستند بنویسد. کتاب دشت شقایق‌ها نیز یکی از 2 عنوان کتاب وی در حوزه خاطره‌نویسی است. این کتاب به نوعی نشان‌دهنده زندگی روزمره رزمندگان و نحوه تقابل آن‌ها با مشکلات و سختی‌های منطقه جنگی است. خاطراتی از شوخی و گفت‌و‌گوهای بین رزمندگان، خاطراتی از ایام مرخصی، حال و هوای سربازان و ارتشی‌ها به هنگام انجام عملیات، برگزاری مراسم سال نو، وصف محیط زندگی سربازان و ... از موارد مطرح شده در این کتاب است.

نظر شما