جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۵۳
کد خبر: ۸۰۳۲۶
|
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴
برنامه «با هم بخوانیم» یکشنبه هفتم دی ماه فرهنگسرای فردوس به مطالعه گروهی و خوانش داستان «دی شرل» نوشته ویت برنت اختصاص دارد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سلسله برنامه های «با هم بخوانیم» روزهای یکشنبه هر هفته با حضور «جعفر توزنده جانی» کارشناس برنامه و جمعی از علاقمندان به ادبیات داستانی در این فرهنگسرا برگزار می شود.

در ابتدای نشست «با هم بخوانیم» کتابخانه فردوس بخشی از داستان «دی شرل» از کتاب «داستان و نقد داستان» به صورت گروهی خوانده می شود و در ادامه «جعفر توزنده‌جانی» نویسنده و منتقد ادبی که به عنوان کارشناس در این برنامه حضور دارد، به معرفی اثر می پردازد.

کتاب «داستان و نقد داستان» در چهار جلد به نقد بررسی آثار همینگوی، هورتورن، گی دو موپاسان، چخوف، لوئیجی پیراندللو، توما مان، شروود اندرسون، جویس، ویت برنت، کافکا، ایساک بابل، جیمز تربر، فاکنر، آلبرکامو، فلانری اوکانر، ادگار الن پو، مارکز پرداخته است.

در معرفی ویت برنت نویسنده معروف امریکایی می توان گفت، برنت بنیانگذار و سردبیر مجله استوری، استاد رشته داستان‌نويسی دانشگاه كلمبيای امريكاست. او به سال 1899 در شهر سالت ليك ايالت اوتا به دنيا آمد، تا سال 1931 خبرنگار روزنامه‌های تايمز، نيويورك هرالد و نيويورك سان بود و در اين سال مجلة معتبر داستان را پايه‌ريزي كرد.

او به‌جز دانشگاه كلمبيا در ديگر دانشكده‌ها و كارگاه‌های داستا‌نويسی امريكا نيز تدريس كرده است. مری اوهارا، كارسون مك كالِرز، هالی برنت و جِي.دی.سلينجر از جمله دانشجويان او بودند.

علاقمندان برای حضور در این برنامه می توانند یکشنبه 7 دی ماه ساعت 16 به « فرهنگسرای فردوس » واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهار راه مخابرات مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 44081043 تماس گرفته و یا به تارنمای ferdos.farhangsara.ir مراجعه کنند.

نظر شما