شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۵۳
کد خبر: ۸۰۴۶۴
|
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴
به پاس ۶دهه فعالیت هنری؛
آیین سپاس از ۶ دهه فعالیت هنری «محمدعلی کشاورز» پدر سالار سینمای ایران و خالق نقش‌های ماندگار با حضور چهره‌های برجسته سینما، تئاتر و تلویزیون شنبه ۲۷ دی ساعت ۱۸ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، داود رشیدی، علی نصیریان، امین تارخ، جهانگیر الماسی، اکبر زنجانپور، داریوش اسدزاده، اصغر همت، رخشان بنی‌اعتماد، هدیه تهرانی، هما روستا، رضا فیاضی، بزرگمهر رفیعا، حمید جبلی، اکرم محمدی، کمند امیرسلیمانی، فردوس کاویانی ازجمله مدعوین این برنامه هستند. 
 
پخش کلیپ نقش‌های ماندگار استاد محمدعلی کشاورز به همراه سخنرانی تعدادی از کارگردانان سینما، تئا‌تر و بازیگرانی که با این هنرمند تجربه بازیگری داشتند بخش‌هایی از این آیین سپاس است. 
 
محمدعلی کشاورز ۲۶ فروردین سال ۱۳۰۹ در اصفهان متولد شد. وی فارغ‌التحصیل هنرستان بازیگری و دانشکده هنرهای دراماتیک است و فعالیت هنری‌اش را از سال ۱۳۳۹ با حضور در نمایش «ویولن ساز» آغاز کرد و با ایفای نقش در نمایش‌هایی چون آنتیگون، آندورا، ادیپوس شهریار، بازی استریندبرگ، دایی وانیا، لبخند باشکوه آقای گیل و شماری دیگر به بازیگری حرفه‌ای در تئا‌تر بدل شد. 
 
وی نقش آفرینی در ۴۷ فیلم سینمایی از جمله کمال الملک، کفش‌های میرزانوروز، مادر، دلشدگان، زیر درختان زیتون، روز واقعه، مردی که موش شد، ناصرالدین شاه اکتورسینما را در کارنامه دارد. 
 
علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان دکتر شریعتی، سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۲۰-۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.
مطالب مرتبط
نظر شما