شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۳۸
کد خبر: ۸۰۵۱۵
|
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۱
عماد افروغ در واکنش به اتفاقات اخیر پاریس گفت:
عماد افروغ معتقد است که تا حدودی شاهد موفقیت ترفندهای ضددینی و غیر انسانی هستیم و راه مقابله با این جریان‌ها جلوگیری از احساس‌ها و هیجان‌های زودگذر و مقابله رحمانی با اتفاقات خشن است؛ راهش ارائه تصویری صلح‌آمیز از اسلام و رحمانی از پیامبر(ص) و مراقبت از مقابله به مثل‌های ناموجه است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، عماد افروغ درباره اتفاقات اخیر پاریس گفت: بدون شک، توهین به پیامبر(ص) و اصل تفکر سلفی و داعشی بی ارتباط با هم قطع نظر از ریشه های متفاوت نیستند. مقابله با توحیدگرایی و معنویت گرایی، تحقق بخشیدن به نبرد تمدنی دینی، خواه ناخواه از بیرون و درون ابزارها و محرک‌هایی می‌طلبد. از بیرون ارائه چهره خشونت بار و منفی و غیررحمانی از پیامبر(ص) و از درون تقویت، تهییج و برجسته کردن تعابیر و تفاسیر ضد عقلانی ظاهرگرایانه و سلفی و تکفیری از دین اسلام یعنی بسترسازی هانتینگتونی از بیرون و زمینه سازی سلفی و داعشی از درون. 
  
این استاد دانشگاه با بیان اینکه شرایط بسیار بغرنج و پیچیده است و تا حدودی شاهد موفقیت این ترفندهای ضد دینی و غیر انسانی نیز هستیم، افزود: راه مقابله با این جریانات جلوگیری از احساسات و هیجانات زودگذر و مقابله رحمانی با این اتفاقات خشن است. راهش ارائه تصویری صلح آمیز از اسلام و رحمانی از پیامبر(ص) و مراقبت از مقابله به مثل‌های ناموجه است.

این جامعه‌شناس و استاد دانشگاه افزود: باید از کلیت پیام انبیا که همان کلیت وحی و نجات انسان‌ها و تفاسیر و حیات معنوی از عالم است دفاع کرد. راهش کما فی السابق همان وحدت ادیان در دو سطح برون دینی و درون دینی از طریق گفت‌وگو و شیوه‌های مسالمت‌آمیز است. راهش مقابله با افراطی‌گری‌ها در هر قالب و لباس و تفسیری است. باید هر دو را محکوم کرد هم اقدامات تحریک آمیز بیرونی را و هم اقدامات وحشیانه و سبوعانه سلفی‌ها و تکفیری‌ها را.

نظر شما