شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۳
کد خبر: ۸۰۵۵۰
|
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹
خانه فرهنگ فدک نشست نمایش‌نا‌مه‌ خوانی «بنیامین و بنتن» نوشته‌ بهرام جلالی‌پور‌ به کارگردانی هانیه محسنی‌پور را 30 بهمن ماه برگزار می کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در نمایش‌نا‌مه‌خوانی "بنیامین و بنتن" پارسا پولادوند، نسرین کریمی، حامد حاجیان و مریم امینی نقش‌خوان هستند و نوید صفاریان به عنوان مشاور و دستیار هنری کارگردان و انتخاب افکت و موسیقی همکاری می‌‌کند.
سومین نشست سایه‌ خیال ساعت 18 روز سه‌شنبه 30 دی ‌ماه جاری در خانه‌ فرهنگ‌ فدک واقع در میدان هلال احمر، خیابان گلستان، جنب فرهنگسرای گلستان، خیابان بوستان فدک برگزار می‌شود و ورود در این نشست برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

بهرام جلالی‌پور عضو کانون نمایش‌نا‌مه‌نویسان خانه‌ی تئاتر ایران، عضو شورای کتاب تئاتر کودک و نوجوان و استاد دانشکده‌ هنرهای زیبای دانشگاه تهران و دانشکده‌ سینما تئاتر دانشگاه هنر و دانشکده‌ هنر و معماری دانشگاه‌ آزاد اسلامی تهران است.


او پیش از این مقالات پژوهشی تئاتر کودک و نوجوان را در سمینار‌های علمی و پژوهشی و نشریات تخصصی کودک و نوجوان و تئاتر از جمله روشنان، تجیر، نمایش و ... ارائه‌ داده و منتشر‌ کرده‌‌ است و نمایشنا‌مه‌های زیادی را در حوزه‌ تئاتر کودک و نوجوان نوشته که از جمله‌ آن‌ها می‌توان به "مبارک و صندوقچه‌ استاد محمد"، "گرفالو"، "شازده‌کوچولو و قشنگ‌ترین آواز دنیا"، "خروسی که می‌خواست شب را ببیند"، "دزد لالایی‌ها" ( مشترک با فائزه فیض)، "مزه‌ دروغ تلخه‌"، "آی بچه‌های نازنین دست به تلفن نزنین" و... اشاره‌ کرد. جلالی‌پور دو کتاب "نقد دراماتیکی نمایش‌های کودک و نوجوان" و "اقتباس برای تئاتر کودک و نوجوان" را در نوبت چاپ دارد.


سلسله نشست‌های سایه‌ خیال در آخرین سه‌شنبه‌ی هر ماه توسط خانه‌تئاتر فر‌هنگ‌سرای گلستان بر‌گزار می‌شود و پیش از این موضوعات اقتباس در تئاتر کودک و نوجوان، نمایشنا‌مه‌خوانی با کودکان و نوجوانان با حضور روزبه حسینی، عباس جهانگیریان، علی محمدرحیمی و بهزاد صدیقی مورد بررسی قرارگرفته‌ بود.

علاقه‌مندان برای دیدن این نمایشنا‌مه‌خوانی‌ می‌توانند ساعت 18 به‌ خانه‌ فر‌هنگ فدک واقع میدان رسالت، خیابان آیت الله مدنی، بعد از گلبرگ، کوچه بوستان فدک و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 77813002 و 77826475 تماس بگیرند.

نظر شما