جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۵۸
کد خبر: ۸۰۶۶۵
|
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲
کتابخانه شهدای حصارک همزمان با چهارمین روز از دهه مبارک فجر در برنامه «عصرانه با طعم کتاب» میزبان «فرهاد حسن‌زاده» نویسنده رمان «عقرب‌های کشتی بمبک» برای گپ و گفت خودمانی است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سلسله نشست‌های صمیمانه «عصرانه با طعم کتاب» به منظور گفت‌و‌گو با نویسندگان پرمخاطب است که هر ماه در کتابخانه‌های مراکز فرهنگی هنری منطقه ۵ برگزار می‌شود. 

از اهداف برگزاری این محفل ادبی می‌توان به آشنایی شهروندان با نویسندگان محبوب خود، ترویج فرهنگ کتابخوانی، معرفی نویسندگان رمان‌های عامه پسند و همچنین ایجاد فضایی فرهنگی برای مردم به ویژه جوانان اشاره کرد. 

در این نشست که با ایام مبارک دهه فجر همزمان شده است فرحناز علیزاده نویسنده و منتقد ادبی با نویسنده مدعو پیرامون کتاب «عقرب‌های کشتی بمبک» بحث و گفت‌و‌گو می‌کند. 

این داستان حرکت‌های اعتراضی مردم آبادان در سال ۵٧ را بازگو می‌کند و به چگونگی برخورد نوجوانان با این رویداد و همچنین به بیان روابط همسالان و ماجراجویی‌هایشان و روابط عاطفی آنان می‌پردازد. 

فرهاد حسن‌زاده متولد بیستم فروردین ۱۳۴۱ در آبادان از نویسندگانی است که در تمامی حوزه‌های ادبی از داستان کودکان، نوجوانان تا رمان برای بزرگسالان دست به نگارش زده‌است. 

از آثار وی می‌توان به ماجرای روباه و زنبور، مار و پله، ماشو در مه، سمفونی حمام،‌گاه روشن‌گاه تاریک، مه‌مان مهتاب، بزرگ‌ترین خط‌کش دنیا، انگشت مجسمه، آبی‌تر از آبی، آهنگی برای چهارشنبه‌ها، هندوانه به شرط عشق و... اشاره کرد. 

علاقه‌مندان برای شرکت در این نشست می‌توانند چهارشنبه ۱۵ بهمن ساعت ۱۴ به کتابخانه شهدای حصارک به نشانی انتهای جنت آباد شمالی، سیمون بولیوار، نبش ایرانشهر شمالی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۴۴۸۳۲۷۴۷ تماس بگیرند.
نظر شما