سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۵۲
کد خبر: ۸۰۸۲۷
|
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰
درباره نشست‌های پژوهشی آموزش موسیقی دستگاهی ایران مطرح شد
کیوان ساکت هنرمند موسیقی کشورمان با اشاره به اهمیت آموزش تار گفت: برای تار نیاز است که چندین جلسه دیگر هم بحث و بررسی انجام شود، چرا که هنوز خیلی از نکاتی که در مورد آموزش تار وجود دارد مطرح نشده و مورد بحث قرار نگرفته است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کیوان ساکت هنرمند موسیقی کشورمان در رابطه با برگزاری دومین نشست پژوهشی آموزش موسیقی دستگاهی ایران در فرهنگسرای ارسباران گفت: نشست روز شنبه، نشست پرباری بود که باعث شد مردم و علاقه‌مندان حدود 6 ساعت پای صحبت اساتید بنشینند و از صحبت‌هایی که رد و بدل شد استفاده کنند، مباحثی هم که مطرح شد، مباحث خوبی بود.
  
وی ضمن اشاره به اهمیت مبحث آموزش ساز تار در کشور گفت: به نظر من برای مبحث تار و آموزش ساز تار نیاز است که چندین جلسه دیگر هم بحث و بررسی انجام شود؛ چرا که هنوز خیلی از نکاتی که در مورد آموزش تار وجود دارد مطرح نشده و محل بحث قرار نگرفته است.
 
ساکت همچنین در مورد محتوای نشست تاکید کرد: نشست آموزش موسیقی دستگاهی در ابتدا کمی به حاشیه رفت اما به طور کلی، به خوبی برگزار شد. مسئله‌ای که وجود داشت این بود که در کنار اساتید بزرگ این رشته، بعضی جوانان اظهارات غیرعلمی و غیرکارشناسانه‌ای مطرح کردند و خیلی هم به صحبت‌هایشان اصرار داشتند که باعث تعجب من شد. این اتفاقات باعث پریشانی و تشتت در جلسه شده بود که به نظرم می‌توان با استفاده از تجربیات و نظرات کارشناسان و بزرگان این رشته کمتر به مسائل حاشیه‌ای پرداخت و مباحث مهم‌تری را مطرح کرد.
  
این هنرمند موسیقی کشورمان ادامه داد: بخش اول نشست که به خاطرات و صحبت‌های همکاران پرداخته شد، خالی از لطف نبود و استفاده کردیم؛ هر چند کمی طولانی شد اما استقبال مردم و حضورشان باعث دلگرمی ما بود.
  
وی با تاکید بر این مسئله که تار چند جلسه دیگر نیاز دارد گفت: پیشنهاد من برای نشست‌های آتی، صحبت درباره ساز نی و ادامه موضوع کمانچه نوازی است که امیدوارم بتوانیم بعد از تار، در مورد آموزش اصولی نی هم صحبت کنیم.

دومین نشست‌ آموزشی و پژوهشی آوای دوست روز گذشته با موضوع ساز تار و حضور استادان ساز تار در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.
مطالب مرتبط
نظر شما