جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۱۰
کد خبر: ۸۰۸۴۴
|
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
کارگاه آموزشی نقاشی قهوه‌خانه‌ای «نقش عشق» با هدف خلق آثار هنری مذهبی با موضوع حضرت فاطمه زهرا(س) در نگارخانه فرهنگسرای معرفت برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دو استاد برجسته نقاشی قهوه‌خانه‌ای آقایان جواد عقیلی و محمدرضا محمدحسینی از ساعت 10 تا 15 روز چهارشنبه 13 اسفندماه در کارگاه نقش عشق شرکت می‌کنند و در حضور علاقه‌مندان ضمن خلق تابلوهای مذهبی، یاد و نام هنرمندان هنر سنتی نقاشی قهوه‌خانه‌ای را زنده نگه می‌دارند.

پس از پایان کار کارگاه آموزشی هنر سنتی و مذهبی ایران، کارگاه آموزشی ترکیب‌بندی و مبانی سواد بصری در نقاشی قهوه‌خانه و نگاه عکاسانه به آن با حضور استاد کاوه فرزانه برگزار می‌شود. نقاشی قهوه‌خانه‌ای نوعی نقاشی روایی رنگ روغن با مضمون‌های رزمی مذهبی و بزمی است که در دوران مشروطه به دست هنرمندانی مکتب‌ندیده پدیدار شد.

خاستگاه این هنر سنت کهن قصه‌خوانی، مرثیه‌سرایی و تعزیه در ایران بوده و پیشینه آن به قرن‌ها پبش از پدید آمدن قهوه‌خانه می‌رسد. علاقه‌مندان به شرکت در کارگاه آموزشی نقش عشق می‌توانند به فرهنگسرای معرفت در میدان شهرزیبا، بلوار شهران جنوبی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 44301444 تماس بگیرند.
نظر شما