پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۱۸
کد خبر: ۸۰۹۵۹
|
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
فرهنگسراهای تهران به همراه کتابخانه ها و مراکز هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در بهار فاطمی و ایام تعطیلات نوروز میزبان شهروندان و گردشگران هستند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مراکز هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در بهار فاطمی سال 1394 پذیرای شهروندان تهرانی و مهمانان نوروزی پایتخت هستند و برنامه های گسترده ای را نیز تدارک دیده است.

نگارخانه  لاله، موزه عکس‌خانه شهر، موزه هنرهای دینی امام علی(ع) از پنجم فروردین ساعت ۹ صبح تا ۱۴:۱۵ و باغ موزه هنرهای ایرانی همه‌ روزه حتی روزهای تعطیل از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲ میزبان علاقه‌مندان است.

گشت و گذار گردشگران در فرهنگسراها و مراکز هنری سازمان فرهنگی هنری

نگارخانه لاله با چهارمین دوره نمایشگاه فروش آثار چند نسل هنرمندان معاصر ایران پذیرای شهروندان است. این نگارخانه در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله قرار دارد.

دوستداران هنر عکاسی هم می‌توانند به موزه عکس‌خانه شهر، واقع در میدان هفت تیر، خیابان بهار شیراز، بوستان بهار شیراز مراجعه کنند و از دیدن عکسها و جذابیت های این موزه لذت ببرند.

گشت و گذار گردشگران در فرهنگسراها و مراکز هنری سازمان فرهنگی هنری

موزه هنرهای دینی امام علی(ع)، نیز یکی دیگر ار جذابیت های دیدنی و فرهنگی شهر دیدنی تهران است که در تقاطع خیابان ولیعصر (عج) – بزرگراه نیایش ، خیابان اسفندیاری ، شماره ۳۵ با نمایش آثار هنری تجسمی میزبان هنردوستان است.

گشت و گذار گردشگران در فرهنگسراها و مراکز هنری سازمان فرهنگی هنری

باغ موزه هنرهای ایرانی نیز یکی دیگر از جذابیتهای تهران یزرگ است که درب های آن در روزهای نوروز به روی شهروندان باز است. این باغ موزه در میدان تجریش، خیابان شهید دربندی، خیابان دکتر حسابی واقع شده است.

یکی دیگر از مکان هایی که در تهران دیدنی و جذاب است و به مناسبت بهار فاطمی افتتاح شده است نمایشگاه فاطمی است که در پارک لاله برگزار شده است.این نمایشگاه با نام عطر یاس به مناسبت فرارسیدن نوروز فاطمی با برپایی ۳۶ غرفه، از ۲۷ اسفند توسط شهرداری منطقه 6 و با همکاری مدیریت فرهنگی هنری منطقه 6 برپا شده و تا ۱۵ فروردین در پارک لاله دایر است.

در بهار فاطمی فرهنگسراهای مناطق مختلف تهران نیز برنامه های متنوع و فرهنگی برگزار می کنند، مسابقات کتابخوانی کتابخانه عطار نیشابوری، فرهنگسراهای بهمن و قرآن و مسابقه حدیث غربت در منطقه ۲۱ با موضوع زندگی حضرت زهرا(س) و مفاهیم قرآنی مرتبط با جایگاه اهل بیت(ع) از جمله این برنامه ها است و فرهنگسرای تهرانسر نیز با مشارکت واحد فرهنگی مسجد النبی تهرانسر سوگواره یاس کبود را برگزار می کند.

همچنین کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در تعطیلات نوروزی به استثنای روز ۴ فروردین ماه از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر فعال هستنند. کتابخانه‌های امیرکبیر، علامه طرشتی، علامه امینی، لویزان، فردوس، سرو، اندیشه، گلستان، کاشانی، عطار نیشابوری، آقتاب در فرهنگسرای انقلاب اسلامی، رازی، فردوسی، امام خمینی(ره)، ابن‌سینا، خاوران، شهید فهمیده، بهاران، استاد حکیمی، مهر، شیخ صدوق، حزین لاهیجی و کتابخانه شهر در مناطق بیست و دوگانه فعال هستند. کتابخانه اندیشه در منطقه ۷ یکم تا پانزدهم فروردین به صورت شبانه روزی خدمات خود را ارائه می کند.

علاقه‌مندان به بهره‌گیری از خدمات این کتابخانه‌ها می‌توانند با سامانه تلفن گویای ۱۸۳۷ تماس بگیرند و نشانی نزدیک‌ترین کتابخانه به محل سکونت خود را دریافت کنند.
نظر شما