جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۵۵
کد خبر: ۸۱۰۷۱
|
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
فرهنگسرای اندیشه عصر جمعه میزبان اهالی سینما، دانش آموختگان هنر، مستندسازان پیشکسوت و فیلمسازان جوان بود تا برگزیدگان و برترین‌های جشنواره فیلم کوتاه سما معرفی شوند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، جوایز بخش فیلمنامه به ترتیب رتبه نخست به فیلمنامه هدیه به نویسندگی اکبر و اصغر روح، رتبه دوم به فیلمنامه همراه شادی‌هایمان باشید از رقیه توکلی و رتبه سوم به فیلم نامه جاده‌های برفی و قاصدک از سید مرتضی سبزه قبا تعلق گرفت. 
هیات داوران این جشنواره فیلم‌های یاد شده را مستحق دریافت حمایت مالی برای تولید اثر دانست. 
 
همچنین در این بخش فیلمنامه رد پا از تیمور قادری، فیلم نامه چند ساعت بیشتر نمانده از مهدی فرد قادری، فیلم‌نامه تک و جفت از کانون فیلم بهمن و فیلم‌نامه فرشته خدایی از امین کرد رستمی نیز مستحق دریافت حمایت مالی برای تولید اثر معرفی شد. 
 
همچنین در ادامه آیین اختتامیه این جشنواره در بخش جوایز ملی - پویانمایی - عنوان بهترین فیلم به جا حکایتی (۱) و جاحکایتی (۲)، از مریم دهقان‌پور، بهترین کارگردانی به فیلم شهر من سردشت به کارگردانی زیبا ارژنگ و من همیجا راحتم به مهرداد اخوان و بهترین فیلم نامه به فیلم جوجه ماشینی از محبوبه محمدزکی اهدا شد. 
 
در بخش جوایز ملی داستانی عنوان بهترین فیلم به فیلم خلوتگاه به کارگردانی کریم فائقیان از حوزه هنری بوشهر، بهترین کارگردانی به فیلم داد از محمد ارژنگ و بهترین فیلم نامه به آن دوره‌ها از رضا جمالی تعلق گرفت. 
 
در این بخش تندیس پرستوی زرین نخستین دوره جشنواره فیلم کوتاه سما در بخش داستانی ملی به فیلم کوتاه عشق (ع) به تهیه کنندگی نریمان خلیلی، بهترین کارگردانی به فیلم کوتاه از طرف آن‌ها به کارگردانی سعید روستایی و بهترین فیلم نامه به فیلم کوتاه کودکان ابری به نویسندگی رضا فهیمی اهدا شد. 
 
در ادامه آیین اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه سما جوایر بخش ملی - مستند - به فیلم بی‌بی تولدت مبارک از سید حامد نوبری از حوزه هنری به عنوان بهترین فیلم، زندگی زیر پوست من از بهروز نورانی‌پور به عنوان بهترین کارگردانی و تندیس پرستوی زرین به فیلم کوتاه فرمانده خوب از روح الله رفیعی و فیلم کوتاه آک. آپ. آس از محمد علی هاشم زهی تعلق گرفت. 
 
در بخش جوایز نسل نو - مستند - دیپلم افتخار بهترین کارگردانی به فیلم سعید از مهدیه جلالی و تندیس پرستوی زرین به بهترین کارگردانی فیلم کوتاه روزی، عمو یدالله و همسرش به کارگردانی مرتضی زنجانی اهدا شد. 
 
در ادامه آیین اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه سما جوایز بخش نسل نو و دیپلم افتخار - داستانی - به فیلم عآقی از یوسف کارگر به عنوان بهترین فیلم، قنات شهر خاموش از پدرام‌پور امیری و کیف پول از سامان پهلوان به عنوان بهترین کارگردانی اهدا شد. 
 
همچنین تندیس پرستوی زرین نخستین دوره جشنواره فیلم کوتاه سما در بخش داستانی نسل نو به فیلم کوتاه قتات شهر خاموش به تهیه کنندگی محمدرضا سنجری و سید احمد سیدی مطلق به عنوان بهترین فیلم و فیلم کوتاه قاجار به کارگردانی امیر امیریان کاظمی به عنوان بهترین کارگردانی تعلق گرفت. 
 
سما به معنای آسمان و برداشتی دو وجهی از نام و جایگاه شهید سید مرتضی آوینی در عرصه فرهنگ و هنر دینی است. 
نخستین جشنواره فیلم کوتاه سما یک رویداد تخصصی در حوزه فیلم کوتاه بود که از تاریخ ۲۲ تا ۲۷ فروردین ماه جاری از ساعت ۱۴ تا ۲۲ در سینما فلسطین تهران در سه بخش فیلم کوتاه ملی، نسل نو و فیلم نامه برگزار شد. 
 
در طول برگزاری این رویداد سینمایی چهار کارگاه بازیگری، کارگردانی، فیلم نامه نویسی و مستند سازی برگزار و فیلم‌های کوتاه داستانی و مستند متعلق به فیلم سازان اولی مورد ارزیابی قرار گرفتند. 
 
در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه سماع از استاد مجتبی راعی تقدیر شد.
برچسب ها: فیلم سما
نظر شما