دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۰۶
کد خبر: ۸۱۰۸۰
|
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به نامگذاری سال به نام دولت و ملت،هم دلی هم زبانی، گفت: در این امر زیبنده است که اهالی فرهنگ هنر پیش قدم شوند و پیش از همه شاهد هم دلی و هم زبانی در بخش فرهنگ و هنر باشیم.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مراسم تکریم و معارفه مدیر فرهنگی هنری منطقه 16 و رییس فرهنگسرای بهمن امروز 30 فروردین با قدردانی از قنبری رییس پیشین و معارفه منصور احمدلو به عنوان مدیر فرهنگی هنری منطقه و رئیس جدید فرهنگسرا برگزار شد.

محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این مراسم با بیان این که موضوع فرهنگ براساس نیاز جامعه و آیات و روایات و کلام امام (ره) و مقام معظم رهبری و به حکم عقل در راس تمام الویت ها قرار دارد، گفت: ایران از گذشته یکی از سه حوزه تمدنی بزرگ جهان بوده و بعد از اسلام هم ایرانی‎ها درحوزه فرهنگ سابقه‏ای درخشان دارند و فرهنگ و هنر این سرزمین با تاریخی بیش از 7 هزار سال همواره مورد تایید اسلام بوده است.

وی تصریح کرد: زیبنده نیست در کشورمان با این پیشینه فرهنگی و هنری از آسیب های رفتاری و اخلاقی به سادگی بگذریم و برای حل آن تدبیری نداشته باشیم. چه در حوزه رفتارهای فردی، خانوادگی، اجتماعی و یا رفتارهای ترافیکی و تجاری که امروزه دارای آسیب های بسیاری هستند.

صلاحی اظهارداشت: با این پیشینه، الگوها و اسوه ها و این نیاز فرهنگی و انتظارات مقام معظم رهبری باید به طورقطع با تدبیر و برنامه ریزی در جهت رفع این آسیب های رفتاری گام برداریم، چرا که یکی از جلوه های اصلی معرفی ایران، مردم و نظام اسلامی کشورمان، همین رفتارهای فرهنگی است.

اهالی فرهنگ و هنر در هم‌دلی و هم‌زبانی پیش قدم شوند

وی با تاکید براین که فرهنگ و هنر باید در خدمت تعالی جامعه و انسان ها از تولد تا پایان حیات آدمی باشد، گفت: توجه به جوانان، غنی سازی برنامه ها و برنامه ریزی دقیق در فعالیت های فرهنگی هنری امری ضروری است و در این حوزه بی‎نظمی و بی برنامگی آسیب جدی محسوب می شود.این مهم در ابتدای وصیت نامه حضرت علی(ع) نیز بعد از بیان تقوا پیشگی با عنوان نظم در امور تاکید شده است.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: نظم در امور فقط در زمان مقرر نیست بلکه داشتن برنامه، امیدوار بودن به اجرا، هدفمندی و ثمربخش بودن برنامه را هم شامل می شود.

صلاحی با اشاره به دیدار شهردار و مدیران شهرداری تهران  با مقام معظم رهبری در دی ماه 1392 گفت: یکی از نکاتی که ایشان در این دیدار فرمودند، این بود که هر اقدامی در تهران انجام شود، حتما بعد از مدتی کوتاه در همه کشور اجرا می‎شود.

وی گفت: در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به دنبال بهره بردن از همه ساحت های هنر به ویژه هنر فاخر هستیم. البته فاخر تنها به معنای هنر حرفه‏ای و نادیده گرفتن هنر عمومی نیست، بلکه سازمان در هر دو زمینه مسئول است. هیچ هنری نباید باشد که ما از آن برکنار باشیم و هنر ما در سازمان فرهنگی هنری این است که هنر همه هنرمندان و مردم به ویژه جوانان را جذب کرده و در خدمت افراد و تعالی جامعه قرار دهیم.

صلاحی با اشاره به نامگذاری سال به نام دولت و ملت،هم دلی هم زبانی، اظهارداشت: در این امر زیبنده است که اهالی فرهنگ هنر پیش قدم شوند و پیش از همه شاهد هم دلی و هم زبانی در بخش فرهنگ و هنر باشیم و این اقدام سرمشقی برای پیروی قشرهای دیگر شود.
وی گفت: استفاده از تجربه مدیران باسابقه در کنار بهره گیری از مدیران جوان می تواند نتایج مثبتی به همراه داشته باشد. 

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان این که برنامه ریزی و ترسیم چشم انداز برای رسیدن به اهداف در فعالیت های سازمان ضروری است، تاکید کرد: هر خانه فرهنگ، کتابخانه، نگارخانه و فرهنگسرا حتما باید برنامه داشته باشد و معاونان سازمان باید این برنامه ها را مورد دقت و بررسی قرار دهند. 

وی تصریح کرد: سازمان فرهنگی هنری با این منابع انسانی و امکانات وسیع، می تواند نقش موثر و برجسته ای در ساماندهی و بهبود فرهنگ و هنر جامعه داشته باشد و این به اراده و خواست همه کارکنان، برنامه ریزی و پافشاری بر اجرای برنامه ها نیاز دارد.

صلاحی گفت: مدیران فرهنگی هنری مناطق باید با شهرداران مناطق ارتباط نزدیکی داشته باشند تا بتوانیم با یک انسجام داخلی در شهرداری، سازمان فرهنگی هنری را به اهداف آن در خدمت به مردم نزدیک کنیم. 

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهار داشت: همه فرهنگسراها و خانه های فرهنگ و مراکز دیگر سازمان تا پایان سال 1394 مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و پس از این ارزیابی 3 مدیر منطقه و 3 شهرداری که بیشترین هماهنگی را باهم داشته‏اند، معرفی خواهند شد.

وی با قدردانی از زحمات قنبری مدیر پیشین فرهنگسرای بهمن گفت: این فرهنگسرا از پیشینه بسیار درخشانی برخوردار است و وجود بیش از 3 هزار و 500 شهید در منطقه فرصتی بزرگی برای ارتباط فرهنگسرا با خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و همچنین هنرمندان مناطق به ویژه جوانان است.
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با قدردانی از بازسازی سالن شهیدآوینی ، از شهردار منطقه 16 تهران درخواست کرد به بازسازی مجموعه فرهنگسرای بهمن کمک کنند.
وی گفت: از همه شهرداران مناطق هم انتظار دارم کمک کند تا چهره فرهنگسرا از یک معماری اسلامی و ایرانی برخوردار شود و روح حاکم بر انها به گونه باشد که هر زمان به آنجا مراجعه می کنیم شاهد فعالیت های مختلف فرهنگی هنری در همه بخش های آن باشیم و این مهم به طورقطع نیاز به برنامه ریزی دارد.

صلاحی با قدردانی از حجت الاسلام شهاب مرادی و تمامی افرادی که طی سالیان گذشته عهده دار مسئولیت در سازمان بوده‎اند، گفت: امیدواریم در ادامه راه پیش رو، بتوانیم مسائل فرهنگی هنری را در همه ابعاد توسعه و گسترش بدهیم.

سید محسن اسدی شهردار منطقه 16 تهران نیز در این مراسم، فرهنگسرای بهمن را قطب فرهنگی و مهمی در پهنه جنوب شهر دانست و افزود: عمده ترین فعالیت های فرهنگی و هنری انقلابی ولایی در گذشته در این منطقه بوده است و امیدواریم با ویژگی های ساختاری و نیروهای فرهنگی باتجربه ای که در این مجموعه خدمت می کنند، به احیای دوباره این فرهنگسرا کمک کنیم.
منصور احمدلو مدیر جدید فرهنگی هنری منطقه 16 و رییس فرهنگسرای بهمن هم در این مراسم اظهارداشت: در دوران موشک های هدایت شده و انسان های گمراه بسیار، تنها راه توسل به حسین بن علی (ع) است.توسل به اهل بیت (ع) و توجه به تعالیم قرآنی به بیان روز مهمترین سرلوح کارهای ما است.

وی گفت: فرهنگسرای بهمن با بیش از دو دهه سابقه از منابع انسانی باتجربه و خوبی برخوددار است که به داشتن چنین سرمایه ای افتخار می کنم.

مطالب مرتبط
نظر شما