جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۵۴
کد خبر: ۸۱۰۸۳
|
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
حبیب‌الله کاسه‌ساز معتقد است که جشنواره فیلم شهر باید هدفمندی جوایزش مشخص باشد تا بر فیلمسازان نیز اثرگذار باشد تا آنجا که آن‌ها را ترغیب به ساخت فیلم‌هایی در زمینه شهری کند.
فیلم شهری فیلم اخلاق و زندگی استبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حبیب‌الله کاسه‌ساز کارگردان و تهیه کننده سینما درباره فیلم‌های شهری گفت: فیلم شهری فیلم زندگی، اخلاق، ارتباط و دوست داشتن است و باید در نظر داشت که فیلم شهری در شهر تبلور پیدا می‌کند. 
 
وی افزود: زمانی که فیلمی به محبت و عشق می‌پردازد فیلم شهری محسوب می‌شود ضمن اینکه فیلم شهری باید خانواده، باهم زندگی کردن و چگونه زندگی کردن را به تصویر بکشد.
  
کارگردان «کارناوال مرگ» بیان کرد: اگر موردهای ذکر شده به عنوان المان‌های اصلی برای یک فیلم شهری در نظر گرفته شود بنابراین می‌توان فیلم‌هایی که در داخل یک اتاق و یا یک ساختمان هم ساخته می‌شوند را جزء فیلم‌های شهری محسوب کنیم. 
 
کاسه‌ساز درباره نقش شهرداری در برگزاری جشنواره فیلم شهر نیز گفت: در همه جای دنیا فیلم‌ها و جشنواره‌های معتبر را شهرداری برگزار می‌کند یعنی تا این اندازه وظیفه شهرداری نسبت به سینما و فرهنگ مهم است بنابراین باید در کشور ما هم به همین شکل باشد البته در حال حاضر هم هست اما باید بیشتر شود. 
 
وی با بیان اینکه شهرداری نباید خودش را از موضوع فرهنگ کنار بکشد، افزود: جشنواره فیلم شهر باید با حمایت شهرداری و زیرمجموعه آن سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران باشد زیرا این جشنواره فیلم‌های شهری را به تصویر می‌کشد که شهرداری خود متولی آن است. 
 
تهیه کننده «ارابه مرگ» درباره سالانه برگزار شدن جشنواره فیلم شهر نیز گفت: با توجه به اهمیت فیلم‌های شهری در کشور سالانه برگزار شدن آن خوب است زیرا موجب بالا رفتن انگیزه فیلمسازان این حوزه می‌شود.
 
وی ادامه داد: جشنواره فیلم شهر باید هدف و جوایزش مشخص باشد تا روی فیلمسازان نیز اثرگذار باشد تا آنجا که آن‌ها را ترغیب به ساخت فیلم‌هایی در زمینه شهری کند. 
 
کاسه‌ساز افزود: جشنواره فیلم شهر مانند هر جشنواره دیگری در زمان برگزاری باید با برنامه و منظم جلو رود تا برگزاری آن نتیجه خوبی به بار آورد.
 
پنجمین جشنواره فیلم شهر توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ۳ تا ۱۲ خرداد به دبیری سیاوش حقیقی در تهران برگزار خواهد شد.
مطالب مرتبط
نظر شما