جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۴۲
کد خبر: ۸۱۲۹۶
|
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶
مدیر کمیته تسهیلات رفاهی بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب با اشاره به همکاری‌های شهرداری در برگزاری این دوره از نمایشگاه گفت: شهرداری بخشی از هزینه‌های رفاهی و خدماتی را تقبل کرده و در برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه بسیار یاری‌گر بوده است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نیکنام حسین‌پور، مدیر کمیته تسهیلات رفاهی و هماهنگی نهادهای همکار، با حضور در سالن فرهنگسرای کتاب درباره استقبال مخاطبان از برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: به نظر من قضاوت اصلی درباره افزایش یا کاهش استقبال مخاطبان را باید برعهده مردم گذاشت. بررسی نقش ما در این استقبال را باید پس از برگزاری ارزیابی کرد.

وی در بررسی کاهش مشکلات نمایشگاه نسبت به سال گذشته گفت: در نمایشگاه سال گذشته گروه آسیب شناسی نمایشگاه را ایجاد کردیم. جلسات نهادی مختلفی برگزار و مشکلات نمایشگاه سال گذشته را در کتابچه‌ای مکتوب کرده و در اختیار مدیران و کارشناسان قرار دادیم.

حسین پور درباره اقدامات تبلیغاتی برای افزایش تعداد مخاطبان در نمایشگاه گفت: هر سال با بهار طبیعت مردم منتظر بهار کتاب نیز هستند. در حقیقت رویداد برگزاری نمایشگاه برای مردم بسیار جا افتاده است و در اردیبهشت ماه همگان منتظر برگزاری‌اش هستند. با این حال در بخش تبلیغات در سطح شهر تهران اقداماتی را با همکاری شهرداری انجام داده‌ایم. همچنین صدا و سیما نیز پوشش خبری مناسبی از این رویداد ارائه کرده که برای ترغیب مخاطبان بسیار تاثیرگذار بوده است.

وی گفت: قرار است مجری برگزاری نمایشگاه از سال‌های آتی تشکل‌های حوزه نشر باشند. بهتر است دولت کمتر وارد کارهای اجرایی و تصدی گری شود که البته این موضوع امسال تا حدی عملی شده است.

وی با بیان اینکه تعداد ناشران نسبت به پارسال افزایش یافته است، افزود: یکی از علل افزایش ناشران را می توان مربوط به افزایش سالن در رواق شرقی مصلی دانست که این افزایش 20 تا 25 درصدی به دلیل محدودیت فضا امکان افزایش بیشتر نداشت.

وی درباره حضور ناشران بین المللی در نمایشگاه گفت: در بخش بین الملل نیز با توجه به دیپلماسی دولت کشورهای بیشتری در نمایشگاه حضور داشتند. حضور روسای تعدادی از کشورها و همچنین نمایشگاه های فرانکفورت و بولونیا نشان از تعاملات بیشتر و بالارفتن سطح فرهنگی امسال نسبت به پارسال است. در حقیقت ما می توانیم از این ظرفیت فرهنگی در حوزه دیپلماسی و سیاسی کشور تا حد زیادی بهره جوییم.

مدیر کمیته تسهیلات رفاهی و هماهنگی نهادهای همکار بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران درباره حضور نهادهای مختلف برای همکاری در برگزاری نمایشگاه گفت: در طول برپایی نمایشگاه تعدادی از نهادها حضور دارند و همکاری های لازم را با یکدیگر داشته اند.

نیکنام حسین پور با اشاره به افزایش سطح خدمات رفاهی تاکید کرد: در حقیقت مکان نمایشگاه مکانی ده روزه است. هیچ امکاناتی قبل از این ده روز در مصلی برقرار نیست. همه امکانات قبل از نمایشگاه ایجاد می شود و بعد از برگزاری آن جمع آوری می شود. اگر تعاملات با سازمان ها و نهادهای مختلف از جمله شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری تهران نباشد، این نمایشگاه به خوبی برگزاری نخواهد شد.

وی ادامه داد: قرار گرفتن صحن در اختیار نمایشگاه برای ایجاد سایبان و مبلمان شهری از دیگر خدمات رفاهی است. همچنین مدیریت پسماند، طرح فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا را در این نمایشگاه به وجود آورده است. ضمن اینکه شهرداری بخشی از هزینه های رفاهی و خدماتی را تقبل کرده و در برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه بسیار کمک کننده بوده است.

حسین پور با یادآوری همکاری های شرکت مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی تاکید کرد: همکاری این نهاد ها، همچنین حوزه کمیته ایمنی و آتش نشانی، اورژانس، هلال احمر و مشارکت سازمان های مسئول دلیل خوبی برای برگزاری هر چه بهتر این نمایشگاه است.

در عین حال حسین پور از نقش برگزاری برنامه های مختلف در نمایشگاه یاد کرد و افزود: در حقیقت نمایشگاه کتاب فرصت بسیار خوبی است برای ارائه کارهای مختلف فرهنگی که در این میان فرهنگسرای کتاب با برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی توانسته قشر بزرگی از شهروندان را به سوی خود جذب کند و ایشان را با بسیاری از فعالیت های مختلف شهرداری از نزدیک آشنا کرده است.

در پایان حسین پور نسبت به تعداد روزهای برگزاری نمایشگاه بین المللی و نیاز به تمدید این روزها گفت: به نظر من تعداد روزهای برگزاری خیلی زیاد است و با سطح بین المللی آن بسیار تفاوت دارد که بهتر است حتی این تعداد روزها کمتر و به همان 3 تا 5 روز مقرر بین المللی تبدیل شود.
برچسب ها: فرهنگسرای کتاب
نظر شما