به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجتالاسلام سیدمهدی خاموشی صبح روز دوشنبه در افتتاحیه سومین همایش ارتقای کیفیت آثار، محصولات و فعالیتهای فرهنگی، با اشاره به اهمیت فضاسازی برای عرضه محصولات فرهنگی، تقریظ رهبر انقلاب را به عنوان فرمانده جبهه فرهنگی انقلاب بر کتاب «آن بیست و سه نفر» نمونهای از این فضاسازی مثبت ذکر کرد.
خاموشی در همین زمینه به ذکر خاطرهای درباره کتاب «دا» پرداخت و درباره گفتوگو با یک شهروند درباره «دا» چنین گفت: در نمایشگاهی برای خریدن «دا» صف کشیده بودند. یکی از بازدیدکنندگان آمد و پرسید اینجا چه میدهند که مردم صف کشیدهاند؟ گفتم کتاب «دا». در حالی که او ظاهرا نمیدانست موضوع کتاب چیست، فورا رفت در صف ایستاد و دو نسخه خرید. پرسیدم چرا دو تا خریدی؟ گفت دخترم دانشجو است و خودم هم مطالعه را دوست دارم. آن وقت تازه از من پرسید موضوع کتاب چیست؟
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در بخش دیگر سخنانش در تبیین اهمیت قالب عرضه و بستهبندی محصولات فرهنگی، به بیاناتی از رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: از حضرت آقا شنیدهام که کتاب باید خوشدست باشد تا مخاطب خوشش بیاید وقتی کتاب را ورق میزند. خاموشی همچنین از بازار مبادله، مخاطب، کیفیت محصول و عرضه مقبول به عنوان عوامل کیفیسازی محصولات فرهنگی نام برد.
در مراسم افتتاحیه همایش ارتقای کیفیت محصولات و فعالیتهای فرهنگی، بخشی از فیلم سخنرانی رهبر معظم انقلاب در جمع برخی مسئولان فرهنگی در سالهای گذشته پخش شد که ایشان بر کیفیت، عمق، شیوایی و زیبایی محصولات و فعالیت فرهنگی تأکید کردند.