جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۴۶
کد خبر: ۸۱۴۷۱
|
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
دبیر شورای فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری و رئیس دبیرخانه دائمی ارتقای کیفیت محصولات و فعالیت‌های فرهنگی از شورای عالی انقلاب فرهنگی خواست بررسی و تصویب سند ارتقای کیفیت محصولات فرهنگی را در دستور کار قرار دهد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت‌الاسلام رضا غلامی گفت: سند ارتقای کیفیت محصولات و فعالیت‌های فرهنگی که محصول فراتحلیل مقاله‌های علمی اولین همایش ارتقای کیفیت است، تدوین شد. با تحلیل محتوای مقاله‌های استادان، پژوهشگران و خبرگان در دو همایش اخیر ارتقای کیفیت نتایجی تازه به دست آمد که برای به‌روزسازی و تقویت سند ارتقا مورد استفاده قرار گرفت و بستری فراهم شد تا این سند در دستگاه‌های فرهنگی شکل اجرایی‌تر پیدا کند.
 
وی از سند ارتقای کیفیت محصولات فرهنگی به عنوان یک سند مورد توافق ۲۲ دستگاه فرهنگی حاضر در همایش ارتقای کیفیت محصولات و فعالیت‌های فرهنگی نام برد و افزود: این سند منتشر شده و در اختیار مجموعه‌های فرهنگی قرار گرفته است. بسیاری از این ۲۲ دستگاه فرهنگی، برای سند ارتقای کیفیت برنامه تهیه کرده، آن را به مرحله اجرا رسانده و گزارش عملکرد هم داده‌اند.
 
دبیر شورای فرهنگی دفتر رهبر معظم انقلاب با تاکید بر اینکه فعالیت‌های انجام‌شده در حوزه ارتقای کیفیت محصولات فرهنگی داوطلبانه و خودجوش است، تصریح کرد: البته گروه‌هایی از سوی دبیرخانه دائمی ارتقای کیفیت به دستگاه‌هایی که سند ارتقا را پذیرفته‌اند اعزام می‌شوند تا ضمن ارائه ارزیابی دقیق‌تر از وضعیت دستگاه‌ها در این عرصه، مشاوره‌ها و کمک‌هایی به این دستگاه‌ها برای برداشتن گام‌های موثرتر در تحقق این سند عرضه کنند.
 
حجت‌الاسلام غلامی از چاپ مقاله‌های برگزیده همایش ارتقای کیفیت محصولات فرهنگی به عنوان یک خروجی غنی و معتبر در این حوزه علاوه بر تدوین سند ارتقای محصولات فرهنگی نام برد و گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر چندان ادبیات علمی قوی به ویژه با رویکرد ایرانی اسلامی در زمینه ارتقای کیفیت محصولات و فعالیت‌های فرهنگی نداریم، کتاب مقاله‌های این همایش می‌تواند یک مرجع مهم در زمینه ارتقای کیفیت آثار فرهنگی باشد.
 
رئیس دبیرخانه دائمی ارتقای کیفیت محصولات و فعالیت‌های فرهنگی در پاسخ به اینکه چه راهکاری برای فراگیر و الزام‌آور شدن اجرای سند ارتقای کیفیت وجود دارد، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند این سند را به عنوان یک سند ملی تصویب و به دستگاه‌ها ابلاغ و با ایجاد یک کمیسیون تخصصی در این حوزه، بستر اجرایی شدن آن را هم فراهم کند. این بهترین راه برای فراگیر شدن سند ارتقای کیفیت محصولات فرهنگی است.
 
حجت‌الاسلام غلامی در پایان خاطرنشان کرد: از آنجا که فعالیت‌های حوزه ارتقای کیفیت محصولات فرهنگی یک کار داوطلبانه و خودجوش است، اینطور نیست که همه دستگاه‌ها مجبور باشند در این کار همراهی کنند اما اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان یک مرجع عالی این سند را تصویب و زمینه اجرایی شدن آن را فراهم کند، قطعا به فراگیر شدن این حرکت کمک می‌شود.
نظر شما