جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۳۳
کد خبر: ۸۱۵۸۱
|
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷
در اختتامیه پنجمین جشنواره فیلم شهر شهاب حسینی جایزه خود را به کودکان سرطانی تقدیم کرد و دبیر جشنواره از ابراهیم حاتمی‌کیا به پاس فعالیت‌های هنری این هنرمند تقدیر کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر که در شب میلاد با سعادت حضرت قائم (عج) در مرکز همایش های برج میلاد تهران و با حضور گسترده سینماگران برگزار شد.

مراسم اختتامیه این جشنواره با آتش بازی در حیاط مجموعه میلاد آغاز شد.

در این مراسم که با حضور جمعی از هنرمندان و مدیران سینمایی برگزار شد، دکتر محمدباقر قالیباف، شهردار تهران نیز حضور داشت و اجرای آن را امیر حسین مدرس بر عهده داشت.

امیر اسفندیاری، مدیر بخش بین الملل جشنواره بر روی صحنه حاضر شد و جوایز بخش بین الملل مستند کوتاه و بلند را به دو زبان فارسی و انگلیسی اهدا کرد.

مهرداد اسکویی به دلیل اینکه در سفر بود، در مراسم حضور نداشت و نتوانست برای اهدای جوایز حاضر باشد.

نماینده انگلیس برای گرفتن بهترین دستاورد فنی در بخش مسابقه بین الملل فیلم های بلند در مراسم حضور نداشت، به همین دلیل دفتر مراسم جایزه او را برایش ارسال خواهد کرد.

در ادامه گزارش تصویری از روزهای جشنواره فیلم شهر که در پردیس ملت و سینماهای مردمی برگزار شده بود، پخش شد.

در بخش اهدای جایزه ویژه هیئت داوران که به کارگردان ژاپنی اهدا شد، این کارگردان مورد استقبال حاضرین قرار گفت.

رویا افشار، برای گرفتن تندیس زرین بهترین بازیگر فیلم های بلند ویدئویی روی صحنه آمد و از حاضرینی که در سالن حضور دارند تشکر کرد و از اینکه او را بعنوان بهترین بازیگر معرفی کردند، سپاسگذاری کرد.

در اختتامیه جشنواره فیلم شهر صورت گرفت:

شهاب حسینی جایزه خود را به کودکان سرطانی اهدا کرد
شهاب حسینی، برنده تندیس بهترین بازیگر مرد در فیلم های ویدئویی، تندسیش را به کودکان سرطانی تقدیم کرد.

تندیس طلایی بهترین بازیگر مرد در فیلم بلند ویدئویی به شهاب حسینی برای بازی در فیلم «تعبیر خوب» اهدا شد که خودش به دلیل حاضر بودن سر صحنه فیلمبرداری در مراسم حاضر نبود، اما نماینده ای به نیابت از او برای گرفتن جایزه روی سن آمد و با اشاره به اینکه در بخشی از این فیلم به کودکان سرطانی اشاره کرده، جایزه را از هیئت داوران دریافت کرده و از طرف شهاب حسینی آن را به کودکان سرطانی تقدیم کرد.


ابراهیم حاتمی‌کیا تقدیر شد

سیاوش حقیقی دبیر جشنواره از ابراهیم حاتمی‌کیا به پاس فعالیت‌های هنری این هنرمند و فیلمساز مطرح تقدیر کرد.  

همچننی در مراسم اختتامیه «گروه آوازی تهران» به اجرای موسیقی زنده پرداخت.

تندیس بهرتین بازیگر زن به طور مشترک به مهتاب کرامتی برای بازی در فیلم «عصر یخبندان» و آهو خردمند برای بازی در فیلم «میهمان داریم» تعلق گرفت که آهو خردمند به دلیل مسافرت در مراسم حضور نداشت و منوچهر محمدی به نمایندگی از او جایزه را دریافت کرد.

وحید جلیلوند که تندیس بهترین کارگردانی را برای فیلم «چهارشنبه 19 اردیبهشت» گرفت نیز روی صحنه آمد و ضمن تشکر از حاضرین گفت: امشب منتظر بودم که برزو ارجمند برای گرفتن تندیس روی صحنه بیاید و مطمئن بودم در این صورت یادی از پدرش انوشیروان ارجمند هم می کرد.

مطالب مرتبط
نظر شما