جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۴۶
کد خبر: ۸۱۵۹۳
|
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
مسابقه‌های گوناگون فرهنگی با موضوع‌های مختلف از سوی فرهنگسراهای پایتخت تا پایان خردادماه درحال برگزاری است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مسابقه‌های گوناگون فرهنگی در موضوع‌های سرزمین من ایران، رنگ آسمان، آب مایه حیات، آشنایی با زندگینامه سیاسی و اجتماعی حضرت امام خمینی(ره) و بهترین فرازها از وصایای ایشان و بسیاری موضوع‌های دیگر از سوی فرهنگسراهای پایتخت در حال برگزاری است.
 
سرزمین من ایران عنوان مسابقه‌ای است که کتابخانه دکتر شهیدی برای گروه سنی 6 تا 8 سال ترتیب داده است. این مسابقه نقاشی و طراحی با آبرنگ و مداد رنگی یا پاستیل با موضوع نقشه ایران و همچنین تزیین نقشه در تاریخ 20 خرداد ترتیب داده شده است.
 
مسابقه کتابخوانی صحیفه انقلاب تا 18 خردادماه از ساعت 9 تا 17 در کتابخانه علامه طباطبایی واقع در فرهنگسرای کار برپا می‌شود.
 
در زمینه آشنایی با زندگینامه سیاسی و اجتماعی حضرت امام خمینی(ره) مسابقه‌ای فرهنگی با عنوان بزرگمرد تاریخ معاصر تا 21 خرداد‌ماه در فرهنگسرای فناوری اطلاعات برگزار می‌شود.
 
دبیرخانه و محل جمع‌آوری آثار کتابخانه بهاران مسابقه فراز را در زمینه مسابقه کتبی بهترین فرازها از وصایای حضرت امام (ره) تا 22 خردادماه ترتیب داده است.

حافظان نور عنوان مسابقه دیگری است که از سوی کتابخانه شهید فهمیده فرهنگسرای بهمن تا 20 خرداد ماه، در ساعات 9 تا 17 برای سه رده سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان برگزار می شود. در این مسابقه حفظ و مفاهیم قرآن کریم، سوره مبارکه عصر برای کودکان، سوره مبارکه ماعون برای نوجوانان و سوره مبارکه محمد برای بزرگسالان در نظر گرفته شده است.

مسابقه طراحی (من عاشق محمدم) با طراحی نام مبارک حضرت محمد(ص) و بارگذاری آثار در سایت فرهنگسرای فناوری اطلاعات تا پایان خردادماه بین علاقه‌مندان و هنرمندان به رقابت گذارده خواهد شد.
 
فراخوان مسابقه سراسری «لالایی مادران سرزمین من» نیز به منظور گردآوری آواها و لالایی مادران ایران زمین نیز از سوی همین فرهنگسرا منتشر شده است. علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند تا 25 خرداد آثار خود را به فرهنگسرا ارسال کنند.
 
رنگ آسمان عنوان مسابقه‌ای نقاشی است که با موضوع آلودگی هوا و آسمان پاک با اجرای نمایش کودک به همراه پرسش و پاسخ درباره آلودگی هوای تهران توسط خانه فرهنگ فدک تا 19 خرداد ماه برگزار خواهد شد.
 
فرهنگسرای بهمن مسابقه دیگری با عنوان آب، مایه حیات را درباره ایده‌های ناب در مورد حل معضل کمبود آب در کشور برگزار می‌کند که تا تاریخ 20 خردادماه مهلت خواهد داشت.
 
مسابقه جدول کلمات متقاطع با موضوع نظم و قانونگرایی عنوان مسابقه دیگری است که مهلت آن تا پایان خردادماه بوده و فرهنگسرای ابن‌سینا مجری برگزاری آن خواهد بود.

برچسب ها: فرهنگسرا ، مسابقه
نظر شما