شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۳
کد خبر: ۸۱۷۰۹
|
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
جلسه تکریم و معارفه مدیر فرهنگی هنری منطقه ۸ برگزار شد؛
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره اهمیت فرهنگ گفت: فرهنگ معرف هویت تاریخ یک ملت در تمام اعصاری است که دنیا پیشینه آن ملت را به یاد می‌آورد و زیربنای بسیاری از کارها و مسیرها از طریق فرهنگ اصلاح می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ جلسه تکریم و معارفه مدیر فرهنگی هنری منطقه ۸ با حضور دکتر محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و معاونان و مدیران سازمان برگزار شد و طی آن با قدردانی از تلاش و زحمات مجتبی صالحی، ناصر امین‌زاده به عنوان مدیر فرهنگی هنری منطقه و رییس فرهنگسرای گلستان معرفی شد.
 
محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در این جلسه درباره اهمیت فرهنگ گفت: فرهنگ مقوله‌ای بسیار وسیع و معرف هویت تاریخ یک ملت در تمام اعصاری است که دنیا پیشینه آن ملت را به یاد می‌آورد. هنر با ابزاری که در اختیار دارد، به ماندگاری فرهنگ کمک می‌کند. برای نمونه، هنر نقاشی بیانگر سبک و سیاق زندگی گذشتگان است. نقاشی می‌تواند آداب و رسوم ملل مختلف را در معرض دید نسل حال و آینده دنیا قرار دهد.
 صلاحی: فرهنگ، زیربنای اصلاح امور است
وی با اشاره به تشییع پیکر غواصان شهید هشت سال دفاع مقدس گفت: برجستگان این ملت، فرهنگ دفاع را چنان به نمایش گذاشتند که موجب عقب‌نشینی قدرت‌های بیگانه شد. پیام این شهیدان عزت، محبت به مردم دنیا و زیر بار زور نرفتن است. آن‌ها جانشان را برای حفظ امنیت این ملت فدا کرده‌اند. آن‌ها عاشقان نظام بودند و نه کارمند آن، این خود نوعی فرهنگ است.
 
صلاحی افزود: فرهنگ در ابعاد مختلف آن تأثیرگذار است. برای نمونه، آثار استاد فرشچیان در انتقال مفاهیم کربلا بسیار تأثیرگذار بوده است. حتی فرهنگ موسیقی نیز می‌تواند تأثیرگذار باشد. امروز عرصه‌ای مهم‌تر از فرهنگ وجود ندارد.
 
وی افزود: باور به اقتصاد مقاومتی از باورهای فرهنگی برمی‌آید. حتی برای کاهش آلودگی هوا و ارتقای فرهنگ آپارتمان‌نشینی و شهروندی نیز نیازمند فرهنگ هستیم. زیربنای بسیاری از کارها و مسیرها از طریق فرهنگ اصلاح می‌شود. فرهنگ کاری نیز باید فرهنگ همکاری باشد. مسائل فرهنگی ارزش آن را دارد که فرهنگسراها در کنار تمام برنامه‌های مشخص خود، برای هر یک از این امور فرهنگی در طی سال برنامه‌ریزی کنند و آن را به مردم انتقال دهند.
 
صلاحی در ادامه گفت: در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، زیربنای همه امور باید فرهنگی باشد. همه باید مبلغ و مروج فرهنگ باشند. رفتار کارکنان باید به گونه‌ای باشد که پیش از معرفی خود، معرف رفتار سازمان باشد. در سازمان فرهنگی هنری نباید مدیری حضور داشته باشد که نیروهایش امکان دیدار با او را نداشته باشند. مدیران باید همواره برای نیروهای خود در دسترس باشند همان طور که کارمندان باید همواره در دسترس مخاطبان باشند.
صلاحی: فرهنگ، زیربنای اصلاح امور است 

وی در پایان با تشکر از اقدام‌های مجتبی صالحی، مدیر پیشین فرهنگی هنری منطقه 8، در طول فعالیت 14 ماهه ایشان گفت: این منطقه یکی از قدیمی‌ترین مناطق تهران است. از طرفی، منطقه 8 به لحاظ این که افراد زیادی به آن جذب شده‌اند، جدید است. این تراکم و تردد فراوان بار فرهنگی جدی و فراوانی را می‌طلبد.
 
ناصر امین‌زاده، مدیر جدید فرهنگی هنری منطقه 8 نیز در این جلسه با تشکر از اعتماد رییس سازمان برای واگذاری این مسئولیت، گفت: مسائل فرهنگی جای بحث و گفت‌وگوهای فراوانی دارد. اما یکی از حلقه‌های مفقوده در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی بحث تفکر است. مقام معظم رهبری فرموده‌اند «عرصه فرهنگی عرصه جهاد است».
 
این جلسه با تشکر و قدردانی از تلاش‌ها و زحمات مجتبی صالحی، و معارفه مدیر جدید فرهنگی هنری منطقه ۸، ناصر امین‌زاده پایان یافت.

مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
Under Review: ۲
انتشار یافته: ۱
هیئتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
0
0
بنده به عنوان شخصی که سالها با جناب آقای استاد صالحی ارتباط داشته و دارم ایشان را فردی موفق و روبرشد می بینم و از معدود کسانی هستند که مدیریت و مسئولیت در اخلاقشان اثرگذار نیست و از افرادی هستند که به مدیریت و مسئولیت شانیت و ابهت می دهند نه مدیریت به ایشان ابهت و شانیت بدهد
جا دارد از همه مسئولینی که رویه ای بر مدار قرآن و اهلبیت علیهم السلام را دارند و به انقلاب و رهبری عزیز پایبند می باشند کمال تشکر و قدر دانی را کرد
نظر شما