جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۵۸
کد خبر: ۸۱۷۵۴
|
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳
مریم سعادت معتقد است که حمایت همه‌جانبه از آثار و گروه‌های تئاتری در جشنواره تئاتر شهر مهم‌ترین رسالت مسئولان جشنواره است و پس از اختتامیه کار مدیران فرهنگی هنری شهرداری تهران تازه شروع می‌شود؛ چون در برابر همه‌ کسانی که کار کردند، پذیرفته شدند و برترین شدند مسئول‌اند.
تئاتر باید به دل خانواده‌ها برودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ مریم سعادت بازیگر و کارگردان سینما، تلوزیون و تئاتر و عضو هیئت داوران بخش کودک و نوجوان دوره پیشین جشنواره تئاتر شهر از الزام حضور تئاتر در دل خانواده‌ها گفت و افزود: خانواده‌ها باید از نزدیک ببینند که نه تنها تئاتر محیط آلوده‌ای ندارد؛ بلکه فرزندانشان را از بسیاری از آلودگی‌ها و ناملایمتی‌ها دور نگاه می‌دارد.
 
این بازیگر پیشکسوت یکی از ویژگی‌های موثر جشنواره‌ تئاتر شهر را تشکیل و شناسایی گروه‌های متفاوت تئاتری دانست و گفت: شاید اگر این جشنواره وجود نداشت برخی از گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره تئاتر شهر محلی برای عرضه خود نداشتند یا اصلا جسارت گرد هم جمع شدن را پیدا نمی‌کردند، مثلا خانم جوانی که بازیگرانش را از بین نوجوان‌هایی انتخاب کرده بود که برای نخستین بار تئاتر را تجربه می‌کردند و بدون آنکه بدانند فوق‌العاده بازی می‌کردند. این گروه‌ها اگر حمایت نشوند و محلی برای عرضه نداشته باشند یا اصلا تشکیل نمی‌شوند یا خیلی زود از هم می‌پاشند.
  
وی حضور سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران را در حوزه‌ تئاتر بسیار موفق دانست و افزود: از آنجایی که متاسفانه مرکزی برای آموزش و پس از آن اجرای مستمر تئاتر نداریم تا از دل آن شکل‌ها و اجراهای مختلف و حتی بازیگران کودک بیرون بیاید؛ سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تمام امکاناتی که در اختیار دارد می‌تواند تئاتر را به دل خانواده‌ها ببرد، چون چیزی که در هر موجود دارد خانه‌ فرهنگ و فرهنگسرا است. 

مریم سعادت افزود: شهرداری باید فرهنگ‌ساز باشد، باید خانواده‌ها از نزدیک ببینند که تئاتر محیط آلوده‌ای ندارد و حتی می‌تواند فرزندانشان را از بسیاری از آلودگی‌ها و ناملایمتی‌ها دور نگاه دارد. 
 
این کارگردان تئاتر کودک امکان حضور همه‌ علاقه‌مندان به تئاتر در جشنواره شهر را یکی از نکات مثبت جشنواره شهر دانست و گفت: این‌که هر کسی که در خود ظرفیتی برای انجام کار تئاتر می‌بیند، بدون در نظر گرفتن شرایط سنی و سابقه‌ کار تئاتر، محلی را پیدا می‌کند که خودش را در عرصه‌های بالاتری محک بزند، کارش در بازبینی‌ها قبول شود و در جشنواره شرکت کند و دیده شود، کار بزرگی است؛ چیزی که برای خانواده‌ و مدیران تئاتری کشور نقص بود و امیدوارم که جشنواره‌ تئاتر شهر با همه‌ کم‌بودهایی که به دلیل سن و سال کم‌اش دارد؛ بتواند این نقص‌ها را رفع کند.
  
مریم سعادت حمایت همه‌جانبه‌ بهترین آثار را مهم‌ترین رسالت مسئولان برگزاری تئاتر شهر دانست و یادآور شد: کسی که نخستین قدم‌ها را در تئاتر بر می‌دارد به هزار و یک دلیل نمی‌تواند کارش را در مرکز هنرهای نمایشی، تئاتر شهر و مراکز خصوصی عرضه کند، بهترین محل فروش محصولش را تئاتر شهر می‌بیند. به همین دلیل بعد از اختتامیه کار مدیران فرهنگی هنری شهرداری تهران تازه شروع می‌شود؛ چون در برابر همه‌ کسانی که کار کردند، پذیرفته شدند و برترین شدند مسئول‌اند. البته من خیلی به این مدیران امیدوارم و خواستار این هستم که مسئولیت‌پذیر باشند.
 
چهارمین جشنواره تئاتر شهر توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با دبیری شهرام کرمی از ۲۶ شهریور تا دوم مهر در تهران برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط
نظر شما