جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۵۱
کد خبر: ۸۱۸۰۹
|
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸
مریم کاظمی بازیگر تئاتر معتقد است کار با گروه‌های ناآشنا و غیر معروف در جشنواره‌های دولتی به نوعی سنت‌شکنی به حساب می‌آید چون برای به رخ کشیدن جشنواره‌ها بیشتر به دنبال نام‌های مشهورند.
جشنواره تئاتر شهر سنت شکنی می‌کندبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مریم کاظمی بازیگر با سابقه‌ تئاتر، سینما و تلوزیون که سال‌ها در زمینه‌ تئاتر کودک فعالیت داشته است، در سومین جشنواره تئاتر شهر یکی از داوران بخش کودک و نوجوان بود، در آستانه برگزاری چهارمین جشنواره تئاتر شهر با او درباره تجربیاتش از این جشنواره گفت‌وگو کردیم.
 
کاظمی مردمی بودن را به عنوان بهترین خصوصیت جشنواره‌ تئاتر شهر عنوان کرد و گفت: خیلی از گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره‌ تئاتر شهر، بچه‌های مستعد و حرفه‌ای هستند که بنا به دلایل بسیاری امکان اجرای عمومی نداشته‌اند و این جشنواره مجالی است برای به رخ کشیدن توانایی‌های‌شان و دیده شدن استعدادهایشان نه فقط توسط سه یا چهار داور بلکه به شکل گسترده‌تر و به وسیله‌ مردم که مخاطبان اصلی این جشنواره هستند.
 
این بازیگر با تاکید بر سنت شکنی جشنواره شهر افزود: کار با گروه‌های ناآشنا و غیر معروف در جشنواره‌های دولتی به نوعی سنت‌شکنی به حساب می‌آید چون دوستان مدیر برای به رخ کشیدن جشنواره‌ها به دنبال نام‌های مشهورند.
  
کاظمی در ادامه در خصوص سالن‌هایی که برای اجرای نمایش در نظر گرفته شده است، گفت: خیلی‌ها عادت کرده‌اند فقط سیاهی‌ها را ببینند، حال آنکه خیلی از شرکت‌کنندگان جشنواره همین که کارهایشان و تلاش‌شان دیده می‌شود، برایشان کافی‌ است و گله‌ای از این بابت ندارند و باور کنید حتی همین سالن‌هایی که به زعم خیلی از استادان مناسب و استاندارد نیست برای اجرای عمومی از بچه‌ها دریغ می‌شود. باور کنید راضی هستیم که چندتایی از همین سالن‌ها را به اجرای تئاتر عروسکی اختصاص بدهند.
 
وی در پایان خواستار ادامه‌ این جشنواره نوپا شد و گفت: امیدوارم همیشه، حتی با تغییر مدیران برنامه‌ریزی‌ها به هم نخورد و این جشنواره ادامه پیدا کند چرا که باید همه چیز براساس استعداد و توانایی تقسیم شود نه بر اساس شهرت و بعد از آن هم درخواست من از مدیران برگزار کننده‌ این جشنواره این است که پس از پایان جشنواره اجرای گسترده‌تر نمایش‌ها را در نظر بگیرند، آن‌ها را بررسی کنند و به آن‌ها نوبت اجرا دهند.

مطالب مرتبط
نظر شما