سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۳۹
کد خبر: ۸۱۷۹۶
|
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷
ویژه‌برنامه «ماه ۲۰» در ماه مبارک رمضان با بیش از ۸۰ ایستگاه فرهنگی و برنامه‌های متعدد میزبان روزه‌داران در منطقه ۲۰ تهران است.
برپایی بیش از ۸۰ ایستگاه فرهنگی هنری در ویژه‌برنامه «ماه ۲۰»به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سیدعلیرضا فاطمیان‌پور، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۲۰ با اشاره به ویژه‌برنامه «ماه ۲۰» گفت: این برنامه با هدف همدلی و مهربانی بیشتر و گسترش فضیلت‌های اخلاقی در جامعه، آشنایی مخاطبان با ویژگی‏‌های ماه مبارک رمضان و ایجاد شادی و نشاط در میان شهروندان به همت فرهنگسرای ولا و معاونت امور اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه ۲۰ برگزار می‌شود.
 
وی درباره ویژه‌برنامه «ماه ۲۰» افزود: هر شب علاوه بر برنامه‌های ویژه در ایستگاه‌های فرهنگی، برنامه‌های متفاوت و متنوع در صحنه نیز از جمله حضور اقوام مختلف ایرانی با برپایی سیاه چادر و برنامه‌های متنوع سنتی برگزار می‌شود.
 

رئیس فرهنگسرای ولا درباره بخش‌های مختلف این ویژه‌برنامه تصریح کرد: «ماه ۲۰» برنامه‌های جنبی متنوعی در قالب برپایی ایستگاه‌های مختلف دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از مشاوره مذهبی بانوان و آقایان، کانون‌های شعر فرصت و نجوم، دفاع مقدس، طب سنتی، موسسه خیریه نیکوکاران شریف، زندگی آموختنی است، کتابخانه، مشاوره کتاب، ایستگاه‌های مطالعه و داستان، دقایقی با قرآن، حجاب، مشاوره طب سنتی و روانشناسی، کمپین حمایت از مردم مظلوم یمن، عراق، سوریه و فلسطین، ری‌شناسی، غرفه‌های تخصصی کودک، رادیو ولا.
برپایی بیش از ۸۰ ایستگاه فرهنگی هنری در ویژه‌برنامه «ماه ۲۰»
وی در خصوص ایستگاه خیریه نیکوکاران شریف گفت: ایستگاه موسسه خیریه نیکوکاران شریف برای حمایت و سرپرستی یتیمان و زنان بی‌سرپرست و بد سرپرست، پرداخت مستمری ماهانه و ارائه وسیله‌های مورد نیاز به مددجویان، تهیه جهیزیه برای افراد نیازمند و آبرومند و کمک به ازدواج آن‌ها، پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان در برنامه «ماه ۲۰» فعالیت می‌کند.
 
فاطمیان‌پور درباره ایستگاه کانون نجوم گفت: در غرفه کانون نجوم، امکان رصد آسمانی با استفاده از تلسکوپ به صورت رایگان برای علاقه‌مندان فراهم است و این ایستگاه هر شب مورد استقبال مخاطبان در سنین مختلف قرار می‌گیرد. ارائه کتاب‌های مختلف و مورد نیاز در حوزه نجوم از دیگر فعالیت‌های این غرفه است.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۲۰ در ادامه گفت: در ایستگاه «دقایقی با قرآن» روزه‌داران می‌توانند در ثواب ختم قرآن گروهی شریک شوند. علاوه بر آن، کتاب‌های «واژه‌های آسمانی» به همراه فلش کارت‌های مربوط به آن در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتابخوانی بیان کرد: در سه ایستگاه مطالعه، کتابخانه و مشاوره کتاب، کارشناسان در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به شیوه روزنامه‌خوانی، مطالعه کتاب در حوزه‌های مختلف و نیز توزیع محصولات فرهنگی مکتوب پاسخگوی پرسش‌ها و نیازهای مخاطبان هستند.
 
فاطمیان‌پور با اشاره به اهمیت ایستگاه حمایت از مردم مظلوم یمن، عراق، سوریه و فلسطین و روحیه استکبارستیزی افزود: در این ایستگاه با اعلام انزجار از افکار پلید صهیونیستی و تروریستی، دست‌نوشته‌های اهالی محترم منطقه در طوماری ۱۵ متری برای حمایت از مظلومان و اعلام برائت از اعمال سخیف و وحشیانه آل سعود و داعش ثبت می‌شود.

رئیس فرهنگسرای ولا با اشاره به ایستگاه کتاب کودک بیان کرد: این ایستگاه با بیش از ۲ هزار عنوان کتاب در موضوع‌های مختلف برای گروه سنی کودکان برپا شده است که مخاطبان می‌توانند کتاب‌های مورد نیاز خود را با تخفیف ویژه خریداری کنند. همچنین بخش ویژه کودک به صورت مستقل با ایستگاه‌های مختلفی مخصوص کودکان برپا شده است که از آن جمله می‌توان به ایستگاه‌های نقاشی، خمیربازی، نقاشی روی صورت، داستان، مسابقات، بازی و سرگرمی، چندرسانه‌ای حوزه کودک، قصه‌گویی، آموزش نماز اشاره کرد.
 
وی در پایان افزود: ویژه برنامه ماه ۲۰ از یکم ماه مبارک رمضان آغاز به کار کرده است و تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت. در تلاشیم تا با برنامه‌های فرهنگی فضای معنوی را در شهر ری برای شهروندان فراهم کنیم تا همه از برکت و نعمت این ماه بزرگ نهایت استفاده را ببریم.
نظر شما