شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۳۲
کد خبر: ۸۱۸۲۹
|
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱
آثار مختلف هنری از جمله نگارگری، عکاسی و خوشنویسی در فرهنگسراهای مناطق مختلف پایتخت و مراکز وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به نمایش در می‌آید.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایشگاه‌های مختلفی در زمینه عکس و پوستر، نگارگری و خوشنویسی با محوریت ماه مبارک رمضان در فرهنگسراها و مراکز وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تا ۱۵ تیر در حال برگزاری است.
 
نمایشگاه‌های خط و خوشنویسی

بیش از ۳۰ اثر خوشنویسی از معصومه حیدرپور درباره ماه رمضان از 6 تا 15 تیرماه در فرهنگسرای هنگام پذیرای علاقه‌مندان است.

فرهنگسرای خاوران برپایی دو نمایشگاه را تا ۱۱ تیرماه در دست دارد. در گالری شماره 1 این فرهنگسرا نمایشگاه خوشنویسی ویژه ماه مبارک رمضان باعنوان «مشق آسمانی» به رونمایی از 40 اثر اهتمام کرده است. همچنین نمایشگاه تذهیب و نگارگری با مشارکت دانشگاه علمی کاربردی واحد 12 با عنوان « نقش آسمانی» 20 اثر از این هنرمندان را به نمایش در آورده است. 
 
خانه فرهنگ ولیعصر تا 11 تیر از ساعت 8 تا 18 به برپایی نمایشگاه خطی از سخنان گوهر بار مولای متقیان علی(ع) با عنوان «راه روشن» اقدام کرده است.
 
نمایشگاه تایپوگرافی ویژه ماه مبارک رمضان با عنوان «رسم الخط نور» تا 11 تیر در خانه فرهنگ هاشم آباد پذیرای علاقه‌مندان است.
 
نگارگذر دائمی خاتم نمایشگاه مولای عدالت را با موضوع و محوریت شهادت حضرت علی(ع) و ماه مبارک رمضان تا 14 تیرماه و در ساعت 10 تا 17 ترتیب داده است.

برپایی نمایشگاهی مشتمل بر 20 تابلوی نقاشی خط از استاد علی گنجی تا 14 تیرماه و در ساعات 9 تا 19 از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است که در نگارخانه آبی برگزار می شود.
 
خانه فرهنگ ولیعصر در ساعت 8 تا 18، دست به برپایی نمایشگاه خط از سخنان گوهر بار مولای متقیان علی (علی) با عنوان «راه روشن» تا 11 تیرماه زده است.


همچنین ۲۳۶ اثر خوشنویسی استاد فقید میرزا طاهر تبریزی ملقب به طاهر خوشنویس در روزهای هشتم تیر تا هشتم مرداد، در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) روی دیوار خواهد رفت.
 

نمایشگاه های صنایع دستی

فرهنگسرای ملل و نگارخانه هدی دو نمایشگاه را برای علاقه‌مندان به صنایع دستی در نظر گرفته‌اند. نمایشگاه ایوان هنر در تاریخ 10 و 11 تیر از ساعت 9 صبح تا 8 شب در فرهنگسرای ملل پذیرای علاقه‌مندان است. نمایشگاه صنایع دستی آبگینه و سفال با آثاری از مرتضی وفایی درنگارخانه هدی 6 تا 12 تیر از ساعت 9 تا 16 دایر است.

نمایشگاه‌های عکس و پوستر
 
نمایشگاه عکس گروهی در نمایشگاه میعاد، فرهنگسرای اخلاق از 8 تیر تا 21 تیر در ساعت 9 تا 17 برای علاقه‌مندان به عکس مهیا است.
  
نگارخانه فرهنگسرای بهاران نیز با برگزاری نمایشگاه پوستری از آثار ریحانه مقامی 6 تا 12 تیر در ساعات 9 تا 18 علاقه‌مندان را به سوی خود دعوت می‌کند.
  
نمایشگاه‌های هنر نقاشی

فرهنگسرای ارسباران دو نمایشگاه را برای علاقه‌مندان به هنر نقاشی و تصویرسازی ترتیب داده است. نمایشگاه تصویرسازی شبنم زند تا 13تیرماه و در ساعت 9 تا 18 برپا است و در گالری شماره سه این فرهنگسرا نمایشگاه آبرنگ از اعظم نهاوندی در همین تاریخ پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.
 
نگارخانه هدی نیز تا 16 تیرماه در ساعت 9 تا 16 یک نمایشگاه نقاشی گروهی را مخصوص علاقه‌مندان به هنر نقاشی برگزار می‌کند.

نظر شما