سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۲۴
کد خبر: ۸۱۸۴۱
|
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
محمدصادق دهنادی رئیس فرهنگسرای معرفت منطقه پنج از برگزاری ده ها برنامه فرهنگی، هنری و مذهبی ایام ماه مبارک رمضان در این فرهنگسرا خبر داد.
سمپوزیوم هنری «تجلی قدر» در فرهنگسرای معرفتبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمدصادق دهنادی رئیس فرهنگسرای معرفت از برگزاری سمپوزیوم هنری تجلی قدر در ماه مبارک رمضان خبر داد.

دهنادی گفت: روزهای شنبه و چهارشنبه به همت انجمن قرآن و عترت فرهنگسرای معرفت، جلسات فهم و تفسیر قرآن است که به شکل هفتگی برگزار می شود. «مدرسه معرفت» هم با همکاری ستاد نماز جمعه بخش کن یکشنبه و سه‌شنبه هر هفته برگزار شده و مردم طی آن در کارگاه‌هایی با قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه از نقطه نظر جامعه‌شناسی و رویکرد زندگی اجتماعی و سبک زندگی آشنا می‌شوند.

رئیس فرهنگسرای معرفت اضافه کرد: برنامه تسنیم به منظور احیای کرسی تلاوت قرآن و جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) 11 تیر برگزار خواهد شد.

دهنادی با اشاره به برنامه تجلی قدر گفت: چهاردهم تیر ماه در سمپوزیوم هنری «تجلی قدر»، ابعاد هنری سوره قدر را در جلوه‌های خطاطی و خوشنویسی همچون نسخ، ثلث، نستعلیق و همچنین نقاشی و نقاشی‌خط، معرق و کار روی مس مورد رصد قرار می دهیم.

وی افزود: مجله دیجیتالی آیات قرآن و احادیث اهل بیت(ع) در قالب بیست قاب قرآنی و 20 قاب حدیث در فضای مجازی برای استفاده کاربران قرار گرفته و محافل شعر آئینی با حضور شاعران و مدیحه‌سرایان اهل بیت(ع) در قالب برنامه «عصر همدلی» هر پنجشنبه برگزار می شود.

دهنادی در ادامه گفت: باران رحمت عنوان ویژه برنامه دیگر این فرهنگسراست که با مشارکت سازمان‌های غیردولتی و همکاری فرهنگسراها و خیریه حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شده و اختصاص به اطعام روزه‌داران مجتمع‌های حمایتی و دارالایتام، خانه‌های سالمند و... دارد. همچنین در هفته پایانی ماه رمضان به همت انجمن نجوم فرهنگسرا، کارگاه تخصصی استهلال ماه برگزار خواهد شد که در نهایت منجر به استهلال ماه شوال می‌شود.
نظر شما