جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۵۰
کد خبر: ۸۱۸۷۶
|
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲
یازدهمین جشن شبانه رمضان از سوی فرهنگسرای خاتم برگزار شد
ویژه‌برنامه نمایشی سفر به استان‌ها در جشن میهمانی خدا در بوستان قائم برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بوستان قائم در ویژه برنامه «میهمانی خدا»، با بخش‌های مختلف مذهبی، فرهنگی و هنری از افطار تا نیمه شب میزبان شمار زیادی از شهروندان روزه‌دار است.
 
در برنامه های صحنه ای ویژه برنامه شبانه «میهمانی خدا» ساعت ۲۲ با قرائت قرآن توسط محمد ابراهیمی از قاریان ممتاز و نوجوان محله و با اجرای محمد علی اقدم و عزیزی از مجریان محله آغاز شد. پس از همخوانی دعای رمضان توسط مجریان و شهروندان روزه‌دار، حجت الاسلام یونس سمیعی از کارشناسان مذهبی در سخنانی با اشاره به برکات ماه رمضان گفت: ماه مبارک رمضان با دیگر روزهای سال بسیار متفاوت و سرشار از برکات فردی و اجتماعی و معنوی است.
  
وی دلیل کرامت ماه رمضان را نزول قرآن دانست و افزود: ماه رمضان راه سعادت را به انسان نشان می‌دهد و این کتاب آسمانی برای فکر، جان و روح انسان در این ماه نازل شده است.
 
حجت الاسلام سمیعی درباره این ماه پر برکت روایتی از پیامبر(ص) بیان کرد و افزود: حضرت رسول(ص) می فرمایند: نفس کشیدن انسان در این ماه تسبیح خداوند است. پیام ماه رمضان این است که انسان‌ها اسیر هیچ چیزی در این دنیا مادی نیستند. پیامبر (ص) ماه رمضان را ماه سوزاندن گناهان می داند. عاملی که انسان را از رشد معنوی باز می دارد گناه است.
 
وی در مورد آثار و برکات روزه نیز گفت: دانشمندان و علمای علم فیزیولوژی روزه را از نظر جسمی و مادی مفید می دانند و حتی عده ای از آن‌ها معتقدند که روزه بهترین راه درمان بیماری‌ها است. بزرگترین برکات روزه رشد عقلی انسان‌ها است و انسان در این ماه می‌تواند طوری عمل کند که خود را به بالاترین نقطه از نظر معنوی و فکری برساند.
  
پس از سخنرانی حجت الاسلام سمیعی مسابقه‌ای فرهنگی در میان شهروندان برگزار شد و سپس نمایش موزیکال و شاد گروه ترمان با عنوان سفر به استان‌ها اجرا شد که موضوع آن سفر نمادین همراه با مخاطبان به استان های کشور و آشنایی با سرزمین ایران بود.
 
گفتنی است ساعتی قبل از شروع برنامه در بخش جنبی مراسم ایستگاه های فرهنگی هنری" میهمانی خدا " بازگشايی شد و مثل شب های قبل مورد توجه علاقه‌مندان به ویژه کودکان و نوجوانان قرار گرفت. 
 
ویژه برنامه «میهمانی خدا» هرشب از ساعت ۲۱ تا نیمه شب برگزار می‌شود؛ که در بخش ایستگاهی و نمایشگاهی، غرفه‌های اصلاح نماز و پاسخگویی به احکام و پرسش‌های شرعی، روخوانی، بیان قصص قرآنی و برگزاری مسابقه ویژه کودکان و نوجوانان، غرفه سلامت و تغذیه ویژه روزه‌داران با تاکید بر آموزه‌های اسلامی، غرفه معرفی و عرضه محصولات فرهنگی مکتوب، صوتی و تصویری با رویکرد دینی و سبک زندگی ایرانی اسلامی، غرفه سرگرمی، تفریحی، ورزشی و غرفه حجاب و عفاف، به شهروندان خدمات متنوعی ارایه می‌دهند.
 
هم چنین غرفه هایی به منظور معرفی و ارائه محصولات و خدمات موسسات و نهاد های خیریه منطقه ، عرضه و فروش محصولات و تولیدات افراد تحت پوشش بهزیستی و کار آفرینان و هم چنین حراج آثار هنری اعضای موسسات خیریه برپا گردیده است. در این زمینه موسسه خیریه آبشار عاطفه ها و کمیته امداد منطقه 18 با فرهنگسرای خاتم همکاری می کنند.
 
رادیو رمضان نیز با هدف اطلاع رسانی ، ایجاد نشاط و نیز جذب مخاطب بیشتر در طول زمان اجرای برنامه ها فعال است و برنامه های رادیو نیز شامل اخبار، پخش مناجات و ادعیه های ماه مبارک رمضان ، و پخش زنده اذان از موذنین است.
 
 برنامه های فرهنگی هنری ماه رمضان با رویکرد قرآنی تعریف و عجین شده است و در این ماه مبارک ، بسیاری از برنامه های مراکز منطقه 18با حال و هوایی رمضانی و توام با معنویت و آموزه های دینی برگزار می شود.
در این زمینه خانه فرهنگ امام علی (ع) و مرکز رشد کودک و مادر در ویژه برنامه های قرآنی ترتیل خوانی، تفسیر و بیان داستان های قرانی هر روز میزبان شهروندان روزه دار است.
فرهنگسرای خاتم و مدیریت فرهنگی هنری منطقه 18  با مشارکت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 18تا پایان ماه مبارک رمضان هرشب از ساعت 21 تا 23 در ویژه برنامه رمضانی " میهمانی خدا" به نشانی یافت آباد، شهرک ولیعصر(عج)-ابتدای خیابان حیدری شمالی .جنب مجتمع قضایی یافت آباد، بوستان قائم پذیرای عموم شهروندان روزه دار است و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 66207068 تماس بگیرند.
برچسب ها: فرهنگسرای خاتم
نظر شما