جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۵۶
کد خبر: ۸۱۹۰۵
|
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
هفتمین شب از ویژه برنامه ضیافت آسمان در بام تهران همزمان با شانزدهمین روز از ماه مبارک رمضان با حضور پندار اکبری بازیگر محبوب سریال های تلویزیونی رنگ دیگری گرفت.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ برنامه «ضیافت آسمان» در حالی هفتمین شب از برنامه های خود را همزمان با شانزدهمین روز ماه مبارک رمضان آغاز کرد که پیش از آغاز برنامه، میهمانان مراسم، دو ست از بازی والیبالیست های خوب کشورمان را مقابل روسیه تماشا کردند. از میانه نیمه دوم بازی بود که برنامه آغاز شد و در میان برنامه خبر پیروزی تیم ملی ایران جمعیت را به وجد آورد و همگی والیبالیست های سرفراز ایران را ایستاده تشویق کردند.

ویژه برنامه «ضیافت آسمان» که اجرای آن را سید جواد هاشمی و ابوالفضل آقاخانی برعهده دارند در نخستین بخش خود میزبان حجت الاسلام علی سرلک بود.

سرلک به تحقیقات پروفسور ایموتو اشاره کرد که بر اساس آن، زمانی که کلمه ای خوب یا بد را بر روی یک لیوان آب می نویسیم، شکل هندسی مولکول های آن تغییر می کند و نظام خلقت تا این اندازه با جزئیات گره خورده است و هر رفتار نیک و بد ما بر آن تاثیر می گذارد.

کارشناس مذهبی ضیافت آسمات تاکید کرد: روایت داریم در زمان حضرت موسی قحطی باران اتفاق افتاد و مردم جهت بارش باران به نماز ایستادند. در این هنگام خدا به موسی وحی کرد که به خاطر وجود فردی گناهگار که در میان شماست باران نمی بارد. در این هنگام موسی قصد خارج کردن آن فرد از میان جمعیت را داشت که فرد گناهکار رو به آسمان کرد و از خدا خواست تا آبرویش ریخته نشود. در این هنگام باران نازل شد و آن قحطی به سبب آشتی همان یک نفر با خدا به پایان رسید.

هفتمین شب مراسم همچون دیگر شب های ماه مبارک رمضان، همراه با اجرای قطعه های موسیقی توسط خوانندگان و اجرای نورافشانی بر تپه مشرف به مراسم صورت گرفت. میلاد تاجزاده و مهدی ملکی از خوانندگان مراسم بودند که بارها با اجرای خود جمعیت را به وجد آوردند. 

ضیافت آسمان بر بام تهران یک مهمان ویژه داشت. پندار اکبری که این روزها مشغول بازی در سریالی به مناسبت شب های قدر ماه مبارک رمضان است، از نقشش در فیلم سینمایی معراجی ها و شهادتش در آغوش سید جواد هاشمی گفت.

اکبری به خاطره سکانس آخر فیلم معراجی ها اشاره کرد که پس از قرار گرفتن در معرض موج انفجار، هر دو با اسلحه از زمین بلند شده و به درون کانالی که با پتو پر شده بود پرتاب شده اند ولی زمانی که به زمین می رسند، هر دو اسلحه در دستشان که هنگام پرتاب از  دستشان جدا شده بود بر سر پندار اکبری فرود می آیند.

هاشمی نیز به 170 ترکش سنگ در فیلم سجاده آتش اشاره کرد که به بدنش اصابت کرده اند. سریال دیگری که با حضور پندار اکبری رقم می خورد، قرار است در آینده ای نزدیک از شبکه اول سیما پخش شود.

پیش از آغاز مراسم و در بخش ایستگاهی رادیو فرهنگسرا، مهمانان ضیافت آسمانی بام تهران از اجرای زنده در محیط استودیوی ابوالفضل آقاخانی و اجرای محیطی هانیه جوادی منش استفاده می برند. همچنین از شب هفتم، گروه موسیقی از استان چهارمحال و بختیاری به اجرای موسیقی محلی در فضای باز بام تهران می پردازند. در قسمت ورودی بام، بوم هایی قرار داده شده اند که کودکان می توانند بر روی آنها نقاشی کنند.

برنامه تلویزیونی ضیافت آسمان هر شب از ساعت 23 در ویژه برنامه «ماه سپید» از شبکه سه سیما پخش می شود. مجموعه برنامه ضیافت آسمان با ویژه برنامه‌های متعدد، همه روزه تا عید سعید فطر از ساعت 19 تا 24 در ایستگاه شماره یک توچال میزبان علاقه‌مندان است.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره 1837 تماس بگیرید یا به کلیه فرهنگسراهای پایتخت مراجعه کنید و یا به سایت اینترنتی فرهنگسرای بام تهران به نشانی bametehran.farhangsara.ir سری بزنید.

نظر شما