يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۳
کد خبر: ۸۱۹۲۵
|
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
شامگاه شنبه 13 تیر و با حضور جمع زیادی از مردم روزه دار شهر تهران، ویژه برنامه ضیافت آسمان فرهنگسرای بام تهران هشتمین شب خود را در ایستگاه شماره یک تله کابین توچال پشت سر گذاشت.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ هشتمین شب از برنامه «ضیافت آسمان بر بام تهران» سیزدهم تیرماه و همزمان با پخش بازی والیبال ایران و روسیه برگزار شد.

این برنامه در بخش ایستگاهی از ساعت 19 با پخش برنامه رادیوی «ضیافت آسمان» و با اجرای ابوالفضل آقاخانی آغاز شد. شب گذشته اجرای زنده موسیقی در کنار استودیوی رادیو نیز از بخش های جدید برنامه بود. شهروندان و مخاطبان برنامه همچنین با حضور در 50 غرفه فرهنگی و هنری از امکانات تدارک دیده شده استفاده کردند.

اجرای صحنه ای جشن ضیافت آسمانی نیز توسط سید جواد هاشمی و ابوالفضل آقاخانی آغاز شد. در ابتدای مراسم علیرضا روزگار از خوانندگان جوان کشور به صحنه دعوت شد و اجرای پرشور او هیجان زیادی برای حضار ایجاد کرد.

حجت‌الاسلام سرلک مهمان دوم مراسم وقتی روی صحنه حاضر شد از صدای مجری برنامه ابوالفضل آقاخانی که به صورت زنده یک قطعه موسیقی را اجرا کرده بود تعجب کرد و از او تقدیر کرد. وی با اشاره به اهمیت جایگاه خانواده، آن را به ریشه تعبیر کرد که در صورت تضعیف و خشک شدن آن، در بادهای سرگردان جامعه، برگ‌های درختان آن خشک شده و می ریزد. 

سرلگ همچنین به ذکر خاطره ای از آیت الله مرعشی پرداخت که زمانی به اذن مادر مجبور بوده است به فرمان مادر، پدر را برای کاری بیدار کند، صورتش را کف پای پدر نهاده بود تا به آرامی و با نوازش کف پای او بیدار شود.

علیرضا قزوه شاعر آیینی و غزل‌سرای انقلابی کشورمان، مهمان سوم مراسم بود. ایشان با حضور خود چند غزل از مجموعه آخر خود را برای مهمانان برنامه خواند. سید جواد هاشمی از علاقه ویژه مقام معظم رهبری به وی پرسید که قزوه به دیدار اخیر شاعران با ایشان اشاره کرده و میزی که بینشان فاصله انداخته بود و گفت: «آقا» فرمودند قدری نزدیک‌تر بیایید. 

قزوه همچنین از خاطرات آن شب به حافظه قدرتمند ایشان اشاره کرد که در هنگام یاد کردن از شعرای از دنیا رفته، یکی از شاعران را فراموش کرده بودیم که ایشان یادآوری کردند.

مهمان بعدی این مراسم دکتر محمود عزیزی از بازیگران توانا و اساتید بازیگری کشورمان بود که با صدای پرطنین خود به نقش‌های مثبت و منفی دوران بازیگری اش اشاره کرد و از بازخورد منفی مردم از نقش های منفی گفت. در این بخش عزیزی از همکار و استاد توانای تئاتر، حمید سمندریان نیز یاد کرد که مورد تشویق حضار قرار گرفت.

علی اصحابی مهمان بعدی برنامه بود که با اجرای زنده خود و نورافشانی همراه آن، جمعیت را به وجد آورد. در انتهای مراسم زمانی که مراسم قرعه کشی سفر به مشهد مقدس انجام می شد، قرعه به نام دختری نوجوان افتاد که وقتی بر روی صحنه حاضر شد از اینکه قرار بود برای اولین بار عازم این سفر بشود بسیار خوشحال بود و در برگشت در آغوش مادر قرار گرفت و هر دو به شدت گریستند که برای لحظاتی، فضای معنوی مراسم را بسیا رتحت تاثیر قرار دادند.

«ضیافت آسمان» تا پایان ماه مبارک رمضان، هر شب از ساعت 20 تا 24 با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری پذیرای شهروندان از اقصی نقاط شهر تهران است. علاقه‌مندان برای کسب حضور و یا اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۱۸۳۷ تماس بگیرند و یا به سایت اینترنتی فرهنگسری بام تهران به نشانیbametehran.farhangsara.ir  مراجعه کنند. 
نظر شما