پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۴۳
کد خبر: ۸۱۹۵۰
|
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
مهدی تقی‌نژاد، از برنامه‌های فرهنگسرای بهاران گفت
رئیس فرهنگسرای بهاران با اشاره به برنامه پرمخاطب «ماه همدلی» گفت: پس از پایان ماه مبارک رمضان برنامه «تابستان در بهاران» برای گروه کودک و نوجوان در کنار دیگر برنامه‌های گوناگون فرهنگسرای بهاران برگزار می‌شود.
مهدی تقی‌نژاد، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۷، در گفت‌وگو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ درباره برنامه‌های فرهنگسرای بهاران در فصل تابستان گفت: از آنجا که آغاز فصل تابستان در سال جاری همزمان با ماه مبارک رمضان بود، یکی از مهم‌ترین اقدام‌ها برای مخاطبان برپایی اجرای زنده «ماه همدلی» با مشارکت شهرداری منطقه است. در این برنامه که هر شب برگزار می‌شود، ۳۰ غرفه برای ترویج فعالیت‌های فرهنگی هنری مانند هنر خوشنویسی، حجاب، مباحث قرآنی، مسائل شرعی و غرفه‌های ورزشی مانند تیراندازی و... فعالیت می‌کنند.
 
وی افزود: همزمان با اجرای برنامه «ماه همدلی»، سیاه‌چادرهایی نیز در بوستان بهاران برپا شده که در آن‌ها نان و غذاهای محلی پخته می‌شود و در اختیار مخاطبان و روزه‌داران قرار می‌گیرد. یکی از هدف‌های برپایی این سیاه چادرها، نشان دادن آداب و رسوم اقوام مختلف است.
 
تقی‌نژاد با اشاره به برنامه‌های تابستانی فرهنگسرای بهاران گفت: در برنامه‌ریزی برای پر کردن مناسب اوقات فراغت افراد در فصل تابستان به نیازهای تمام اقشار در گروه‌های سنی مختلف توجه کرده‌ایم. برای نمونه، برنامه «تابستان در بهاران» برای گروه کودک و نوجوان در نظر گرفته شده است که در آن هم اجراهای متنوعی مانند نمایش، موسیقی، بازی و مسابقه وجود دارد و هم ایستگاه‌های متعدد که هنرهای خوشنویسی، تذهیب، خلاقیت، سفال و... را به مخاطبان عرضه می‌کنند. «تابستان در بهاران» پس از ماه مبارک رمضان هر هفته برگزار می‌شود.
 
وی افزود: جشنواره «بازی‌های بومی محلی» با هدف احیای بازی‌های فراموش‌شده در میان مردم برگزار می‌شود تا آن‌ها را از فضای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای دور کند. این برنامه که در سال گذشته نیز با استقبال مخاطبان مواجه شده بود، امسال به شکل وسیع‌تری اجرا می‌شود.
 
رئیس فرهنگسرای بهاران با اشاره به اهمیت مقام آزادگان هشت سال دفاع مقدس گفت: ویژه‌برنامه «اسوه‌های صبر» به مناسبت ورود آزادگان، به رسم سال گذشته، در روز ۲۶ مرداد، سالروز آزادی آزادگان برگزار می‌شود. در این برنامه جمعی از آزادگان عزیز به همراه خانواده‌هایشان دعوت می‌شوند تا همراه با تجلیل و بیان خاطره‌ها و.... مهمان ضیافت شام فرهنگسرای بهاران شوند. 
 
وی با اشاره به برنامه‌های ادبی فرهنگسرای بهاران گفت: برنامه شب شعر طنز «قندان»، کارگاه آموزش قصه‌گویی با حضور مصطفی رحماندوست، نقد هفتگی کتاب با حضور نویسندگان و منتقدان، بزرگداشت درگذشت جلال آل احمد در ۱۸ شهریور با برنامه «به یاد جلال»، بزرگداشت روز شعر و ادب فارسی در ۲۶ شهریور، و دیگر برنامه‌های ادبی در این فرهنگسرا مجالی است تا هم مخاطبان با حوزه ادبیات بیش از گذشته‌ آشنا شوند و هم توجه آن‌ها به تقویم و تاریخ‌های مهم آن افزایش یابد.
 
تقی‌نژاد در پایان گفت: تجربه به من نشان داده که مردم به اجرای برنامه‌های خوب نیاز دارند و اگر برنامه‌ای پرمحتوا اجرا شود، حتما برای استفاده از آن وقت کافی می‌گذارند. همان‌گونه که برنامه شب‌های رمضان با عنوان «ماه همدلی» هر شب بیش از ۵ هزار نفر مخاطب را جذب می‌کند و فضایی برای راه رفتن در بوستان بهاران باقی نمی‌گذارد.
نظر شما