جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۰۲
کد خبر: ۸۱۹۹۹
|
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
برنامه ضیافت آسمان بر بام تهران پانزدهمین برنامه خود را با حضور جمعیت زیادی از مردم در فرهنگسرای بام تهران واقع در ایستگاه شماره توچال برگزار کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ ضیافت آسمان بر بام تهران در ماه مبارک رمضان هر شب از ساعت 19 تا 24 میزبان مردم است. در بخش ایستگاهی بیش از 50 غرفه فرهنگی، هنری و مذهبی خدمات مختلفی به مخاطبان ارائه می کنند و رادیو فرهنگسرا هم با اجرای ابوالفضل آقاخانی پخش می شود. همچنین در محوطه نمایشگاهی نیز موسیقی آیینی برگزار می شود که شب گذشته مراسم آیینی آذربایجان غربی برگزار شد.

بخش صحنه ای (استیج) ضیافت آسمان نیز هر شب از ساعت 22 با اجرای سیدجواد هاشمی آغاز شده و به طور همزمان از شبکه سه سیما پخش می شود. شب گذشته حجت الاسلام سرلک در بخش صحنه ای مراسم میهمان برنامه بود. وی صحبت‌هایش را با خاطره ای از حاج‌آقا دولابی آغاز کرد و گفت: وقتی شاگردانش میخواستند گفته‌های استاد را یادداشت کنند، حاج آقای دولابی به آن ها می گفت روی قلب‌تان بنویسید. کاغذ و خودکار را کنار بگذارید.

حجت الاسلام سرلک ادامه داد: هر کاری که می‌کنیم، چه پلک زدن باشد و چه لبخند، به موجوداتی تبدیل می‌شوند و در دایره ربوبیت حضرت حق می‌چرخند وبه خود انسان برمی‌گردند. مصداق بارز این جمله که «هر چه کنی به خود کنی گرچه که نیک و بد کنی» تمام اشیا اطراف ما، سنگ ها، آسمان‌ها و تمام آنها نیت‌ها، نگاه‌ها، گفتنی و شنیدنی‌های ما را دریافت می‌کنند. این یعنی انسان در برابر هزاران دوربین هوشمند که فقط تصویربرداری نمی‌کنند قرار دارد. آنها تصویر ها را می‌گیرند و سر راه زندگی ما قرار می‌دهند.

سرلک اضافه کرد: گاهی این موضوع باعث خوشحالی انسان‌ها می‌شود، می‌گویند «خدایا چه خوب که هیچکدام از خوبی‌های ما از چشم این دنیا پنهان نمانده» اما هرکاری می‌کنیم به خودمان می‌کنیم. مثل راهپیمایی روز قدس که مردم رفتنشان برای خودشان بود و درون خود به عظمت رسیدند و غیرت و مروت‌شان زنده شد. مسئله بعدی هم اینکه خداوند قدرتی به ما داده که راجع به رفتارهای خودمان بازخوانی داشته باشیم. هم می‌توانیم خوبی‌ها را تعجیل کنیم و سرعت بیشتری به آنها بدهیم و هم میتوانیم بدی‌ها را تعجیل کنیم.

کار سینمای کشور هم به مذاکرات گره خورده است

پویا امینی بازیگرجوان کشورمان میهمان ویژه ضیافت آسمان بود. امینی با اشاره به رکود در سینمای کشور به شوخی گفت: گویا همه چیز ما حتی شغل ما به مذاکرات گره خورده است؛کار ما هم چند وقتی است کساد است. خدا کند آنچه برای کشور خیر است اتفاق بیفتد.

امینی در ادامه گفت: تمام کارهایی که بازی کردم را دوست ندارم و از بازی در چند کار پشیمان هستم. البته که هنوز مردم من را با سریال خط قرمز می شناسند که واقعا سریال خوبی بود.

در بخش دیگر برنامه دو خواننده جوان کشور زکی شمس آبادی و امیر کهکشان به روی صحنه آمدند و به اجرای موسیقی پرداختند. در مراسم قرعه کشی هم به دو خانواده از میان حضار سفر مشهد مقدس هدیه داده شد. بخش پایانی برنامه هم اجرای موسیقی توسط گروه هم‌سرایی مهر بود.

«ضیافت آسمان» فرهنگسرای بام تهران تا پایان ماه مبارک رمضان، به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، معاونت امور فرهنگی و اجتماعی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و با همکاری شبکه سه سیما هر شب از ساعت 20 تا 24 با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری پذیرای شهروندان از اقصی نقاط شهر تهران است.

علاقه‌مندان برای ثبت نام با شماره 96659665 تماس بگیریند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر ۱۸۳۷ را شماره گیری کنند و همچنین می توانند به سایت اینترنتی فرهنگسری بام تهران به نشانیbametehran.farhangsara.ir مراجعه کنند.

نظر شما